آزادی دو شهروند بازداشتی با تودیع قرار وثیقه از زندان‌ تهران بزرگ و دستگرد اصفهان

نعیم وحیدیان و عنایت الله نعیمی

دو شهروند بهایی به نام‌های نعیم وحیدیان و عنایت الله نعیمی، بازداشت شده در تهران و اصفهان پس از اتمام بازجویی‌ها با تودیع قرار وثیقه آزاد شدند.‌

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ عصر یکشنبه ۲۲ آبان ماه ۱۴۰۱، عنایت الله نعیمی شهروند بهایی ساکن اصفهان و نعیم وحیدیان شهروند بهایی ساکن تهران، پس از اتمام بازجویی و تفهیم اتهام هر یک با تودیع قرارهای وثیقه بطور جداگانه از زندان‌های تهران بزرگ و دستگرد اصفهان تا اتمام مراحل دادرسی آزاد شدند.

براساس این گزارش، آزادی نعیم وحیدیان و عنایت الله نعیمی، با تودیع وثیقه صورت گرفته و این شهروندان بهایی باید در انتظار دریافت‌ ابلاغیه دادرسی خود باشند.

لازم به ذکر است، حقوق بشر در ایران، در تاریخ ۲۲ آبان ماه ۱۴۰۱، با انتشار گزارشی به تفصیل در خصوص بازداشت و بلاتکلیفی ۲۱ تن از شهروندان بهایی از جمله نعیم وحیدیان و عنایت الله نعیمی را منتشر کرده بود.

عنایت الله نعیمی، در تاریخ ۴ مهر ماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی بازداشت در منزل شخصی خود در استان اصفهان بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه یکی از ارگان‌های امنیتی در این استان و طی مراحل بازجویی سپس به زندان دستگرد اصفهان منتقل و مدتی را بطور بلاتکلیف بسر برده بود.

لازم به ذکر است، عنایت الله نعیمی، پیشتر هم در سال ۱۳۹۶، توسط نیروهای امنیتی به همراه چند تن دیگر از شهروندان بهایی بازداشت و پس از مدتی آزاد شده بود.‌

از سوی دیگر، نعیم وحیدیان، دیگر شهروند بهایی، در تاریخ ۹ مهر ماه ۱۴۰۱، در جریان برگزاری اعتراضات سراسری در تهران توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از انتقال به زندان اوین و طی مراحل بازجوئی در بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات سپس به زندان تهران بزرگ منتقل شده بود.

این شهروند بهایی، پس از انتقال به زندان تهران بزرگ، مدتی را در بلاتکلیفی بسر برده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید