اعتراض‌های سراسری؛ صدور حکم ۱۷ سال و سه ماه حبس تعزیری و مجازات‌های تکمیلی برای چهار شهروند بازداشتی در تهران و کرج

هادی امیرمحسنی، امیرمحمد جلالی، پوریا نحوی و مهدی محمدی

دادگاه انقلاب کرج و تهران با صدور دادنامه‌هایی، هادی امیرمحسنی، امیرمحمد جلالی، پوریا نحوی و مهدی محمدی را در مجموع به تحمل ۱۷ سال و سه ماه حبس تعزیری و دو سال تبعید به کرمان محکوم کرد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ طی روزهای اخیر، هادی امیرمحسنی، دانشجوی رشته مدیریت در دانشگاه امام صادق تهران و از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری توسط شعبه دادگاه انقلاب تهران در مجموع به تحمل چهار سال و سه ماه حبس تعزیری محکوم شد.

براساس دادنامه صادره توسط دادگاه انقلاب تهران که هادی امیر محسنی ابلاغ شده این دانشجوی معترض از بابت اتهام(اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی) و (اخلال در نظم و آسایش عمومی) در مجموع به تحمل ۴ سال و ۳ ماه حبس تعزیری محکوم شده است.

به فرض تائید این‌ حکم در دادگاه تجدیدنظر استان تهران و اعمال ماده ۱۳۴ مجازات اسلامی تحمل بخشی از مجموع این حکم برای هادی امیرمحسنی لازم به اجرا خواهد شد.

در ادامه نیز، طی روزهای اخیر، مهدی محمدی، ساکن تهران و از بازداشت شدگان اعتراضات مردمی، محبوس در زندان تهران بزرگ، توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ابوالقاسم صلواتی در مجموع به تحمل ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد.

در دادنامه صادره توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران، اتهاماتی که‌ منجر به صدور چنین حبسی بر علیه مهدی محمدی شده (اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی) و (اخلال در نظم و آسایش عمومی) است.

لازم به اشاره است، مهدی محمدی، در تاریخ ۴ مهر ماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و پس از انتقال به بند امنیتی ۲۰۹ وزارت اطلاعات واقع در زندان اوین و طی مراحل بازجویی و بازپرسی سپس به زندان تهران بزرگ منتقل شد.

بر همین‌ اساس، طی روزهای اخیر، امیرمحمد جلالی، متولد: ۱۳۷۷، ساکن کرج و مرکز استان البرز و از بازداشت شدگان اعتراضات مردمی، محبوس در زندان قزلحصار کرج، توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب کرج به ریاست قاضی عاصف الحسینی، به تحمل ۳ سال حبس تعزیری و ۲ سال تبعید به استان کرمان، محکوم شد.

براساس این گزارش، اتهامات منتسب شده به امیرمحمد جلالی در این پرونده (اخلال در نظم و آسایش عمومی) و (اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت کشور) عنوان شده است.

جلسه دادرسی به پرونده امیرمحمد جلالی، در تاریخ ۱۹ آبان ماه ۱۴۰۱، از طریق ویدئو کنفرانس توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب کرج به ریاست قاضی عاصف الحسینی، برگزار شده بود.

لازم به ذکر است، امیرمحمد جلالی، در تاریخ ۱۶ مهر ماه ۱۴۰۱، در پی یورش ماموران اطلاعات سپاه پاسداران به محل سکونت وی در شهر کرج مرکز استان البرز، بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه این ارگان امنیتی در زندان رجایی شهر کرج و طی مراحل بازجوئی های تحت فشار پس از آن به زندان قزلحصار منتقل شد.

در خبری دیگر، کولبرنیوز اعلام کرد؛ روز دوشنبه ۷ آذر ماه ۱۴۰۱، سید پوریا نحوی، متولد: ۱۳۸۰، اهل شهرستان مریوان از توابع استان کردستان، دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد در دانشکده فنی دانشگاه تهران، توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ابوالقاسم صلواتی در مجموع به تحمل ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد.

براساس دادنامه صادره توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران که به پوریا نحوی، متهم این پرونده ابلاغ شده، وی از بابت اتهام (اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور) و (اخلال در نظم و آسایش عمومی) در مجموع به تحمل ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد.

پوریا نحوی، در تاریخ ۱۶ مهر ماه ۱۴۰۱، توام با ضرب و شتم و رفتار خشونت آمیز، توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه و طی مراحل بازجویی در خالی که از حقوق اولیه یک متهم برای دسترسی به وکیل محروم بود در مرحله بازپرسی مورد تفهیم اتهام قرار گرفت و سپس به زندان تهران بزرگ منتقل شد./ به نقل از شورای صنفی دانشگاههای کشور،

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید