فراخوان اهل سنت گلستان برای برپایی تجمع و تحصن اعتراضی در گالیکش!

جمعی از جوانان و فعالان سیاسی و مدنی استان گلستان با انتشار بیانیه‌ای، خواهان تجمع وتحصن اعتراضی در گالیکش در حمایت از مولانا گرگیج شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، براساس این فراخوان، مردم در روز جمعه 7 بهمن‌ماه 1401، در گالیکش تجمع برگزار خواهند کرد.

متن فراخوان به این شرح است:

ما اهل سنت گلستان، جوانان، فعالان سیاسی و مدنی ضمن محکوم کردن (ممنوع المنبر) شیخ التفسیر محمدحسین گرگیج اعلام می‌داریم تا وقتی به خواسته‌های خود که خواندن نماز به امامت مولوی گرگیج است، نرسیم همچنان به اعتراضات و تجمعات خود ادامه می‌دهیم.

این حق اهل سنت گلستان است که در احکام خود آزاد باشد و حکومت به جای اینکه کسی را که چیزی جزء پند و نصیحت بر زبان ایشان نیست را ممنوع المنبر و خطابت می کند، حکومت باید فکری به حال اقتصاد خود کند و صدای مردم را بشنود که مردم چه می‌خواهند.

ما فعالان سیاسی و مدنی از تمام برادران اهل سنت ترکمن و بلوچ خود دعوت می‌کنیم که در این تجمع و تحصن شرکت کنیم که به خواسته و مطالبه خود برسیم.

 

در روز جمعه 7بهمن‌ماه 1401، در گالیکش تجمع اعتراضی می‌کنیم تا اتحاد و انسجام خود را به حکومت نشان دهیم و حکومت بداند که اهل سنت ایران نمی‌تواند ظلم را تحمل کند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید