گزارشی از بازداشت و سرکوب کارگران کارخانه سیمان شمال در جریان اعتراضات اخیر!

گزارشات رسیده حاکی از این است که از شروع اعتراضات تاکنون کارگران کارخانه سیمان شمال تحت فشارهای شدید امنیتی قرار داشتەاند و چندین تن از آنان نیز طی این مدت دستگیر و با قرار وثیقه آزاد شده‌اند.

بە گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی بە نقل از کمیته پیگیری، از شروع اعتراضات تاکنون کارگران کارخانه سیمان شمال تحت فشارهای شدید امنیتی قرار داشته و چندتن از آنان نیز طی این مدت با همراهی حراست کارخانه با نهادهای امنیتی، دستگیر و با قرار وثیقه آزاد شده‌اند.

به گفته منابع آگاه، اولین فرد بازداشت شده از کارگران این کارخانه هادی شکاری بوده که در جریان اعتراضات دستگیر شده و پس از مدتی با وثیقه پنج میلیاردی آزاد شد. پس از دستگیری او اداره اطلاعات شهرستان پردیس، با احضار رئیس حراست کارخانه و کسب اطلاعات از وی، شروع به پرونده‌سازی برای پنج تن از دیگر کارگران این کارخانه می‌کند.

میثم ابراهیمی یکی از این پنج نفر است که نامش توسط حراست کارخانه به نهادهای امنیتی داده شد. او در روز ۲۶ مهرماه 1401، در محل کار و با هماهنگی حراست کارخانه با ماموران امنیتی دستگیر و سپس به تبلیغ علیه نظام، شرکت در اعتراضات و تحریک کارگران برای شرکت در تظاهرات متهم شد. او هم‌اکنون با وجود گذشت بیش از صد روز از زمان دستگیری‎اش همچنان در زندان جابان دماوند نگهداری می‎شود. شرایط پرونده وی نامشخص است و از صدور قرار وثیقه برای او نیز جلوگیری شده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید