محکومیت دو شهروند بهایی به حبس و مجازات‌های تکمیلی در دادگاه انقلاب کرج

نکیسا صادقی و سابین یزدانی

دادگاه انقلاب کرج با صدور دادنامه‌‎ای نکیسا صادقی و سابین یزدانی، دو شهروند بهایی را به حبس و مجازات‌های  تکمیلی محکوم کرد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طی روزهای گذشته، نکیسا صادقی و سابین یزدانی، دو شهروند بهایی ساکن کرج مرکز استان البرز، پس از محاکمه در دادگاه انقلاب کرج در مجموع به تحمل پنج سال و یک ماه حبس تعزیری و چندین فقره مجازات‌ تکمیلی از جمله تبعید و منع خروج از کشور محکوم شدند.

براساس دادنامه صادره توسط دادگاه انقلاب کرج؛ اتهامات منتسب شده به این ۲ شهروند بهایی مرتبط با فعالیتهای آموزشی آنها به کودکان در مهدهای کودک استان البرز که از نگاه وزارت اطلاعات و دادگاه انقلاب کرج تعبیر به (اقدام علیه امنیت ملی) و (فعالیت تبلیغی علیه نظام) شده و بر همین اساس؛ سابین یزدانی، به تحمل۳ سال حبس تعزیری، پرداخت۳۰ میلیون تومان جریمه نقدی، ۵ سال محروم از حقوق اجتماعی، ۲ سال منع خروج از کشور، ۲ سال تبعید از استان البرز به یکی از استان‌های غیرهمجوار و ۲ سال منع فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی محکوم شد.

نکیسا صادقی، هم به تحمل ۲ سال و ۱ ماه حبس تعزیری،۲ سال تبعید از استان البرز به یکی از استانهای غیرهمجوار، ۲ سال منع خروج از کشور، ۵ سال ممنوعیت از حقوق اجتماعی و همچنین به ۲ سال منع فعالیت های آموزشی و فرهنگی محکوم شده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید