دادگاه انقلاب اهواز؛ فرزانه زیلابی، وکیل دادگستری محاکمه شد

فرزانه زیلابی

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام‌های فرزانه زیلابی، وکیل دادگستری ساکن استان خوزستان، در دادگاه انقلاب اهواز برگزار شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز سه شنبه ۲۵ بهمن ماه ۱۴۰۱، فرزانه زیلابی، وکیل دادگستری ساکن اهواز مرکز استان خوزستان، از سوی یکی از شعبه دادگاه انقلاب این شهر محاکمه شد.

براساس این گزارش، علیرغم اعلام وکالت سیاوش شجاعپور، به پرونده فرزانه زیلابی اما در پی اعمال تبصره ماده ۴۸ آئین دادرسی کیفری اجازه حضور در این جلسه دادرسی و ارائه دفاع از موکلش به این وکیل دادگستری داده نشد.

همچنین اتهام‌های فرزانه زیلابی در این جلسه دادرسی (توهین رهبری)، (عضویت در گروهها مخاالف نظام)، (اجتماع و تبانی جهت اقدام علیه امنیت کشور)، (فعالیت تبلیغی علیه نظام)، (نشر اکا‌یب) عنوان و متهم این پرونده پس از تودیع قرار کفالتی به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان، تا اتمام مراحل آزاد شد.

لازم به اشاره است، فرزانه زیلابی، چندی پیش با دریافت ابلاغیه ای کتبی به این جلسه دادسی احضار شده بود.

در تاریخ ۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، فرزانه زیلابی، توسط شعبه ۱۶ دادگاه تجدیدنظر استان خوزستان محاکمه و دفاعیات خود را به قاضی دادگاه ارائه کرده بود اما در پی درخواستی که این وکیل دادگستری به قاضی شعبه ۱۶ دادگاه تجدیدنظر استان خوزستان داده بود قرا بر این شده بود تا در تاریخ ۹ مردادماه ۱۴۰۱، دو پرونده قضایی فرزانه زیلابی، توسط شعبه ۱۶ دادگاه تجدیدنظر استان خوزستان در وقت نظارت و پیگیری بررسی بشود.

لازم به ذکر است فرزانه زیلابی، در مهر ماه سال ۱۴۰۰، توسط شعبه ۲ دادگاه انقلاب اهواز ، با اتهامات(توهین به رهبری)،(اجتماع و تبانی به قصد اقدام‌ علیه امنیت ملی)،(عضویت در گروههای معاند نظام) محاکمه و پس از تبرئه از این اتهامات با اتهام (فعالیت تبلیغی علیه نظام) به تحمل ۱ سال حبس تعزیری، دو سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شده بود.

ناصر زرافشان، وکیل مدافع فرزانه زیلابی در زمان ابلاغ حکم موکلش اعلام کرده بود:”اینجا در اهواز به گونه‌ای که موکل من بیان می‌کرد، حتی رونویسی از رای با خودکار ممنوع بوده و شما تنها مجاز به رونویسی از آن با مداد هستید! من اصلا سر در نیاوردم که دلیل، توجه و فایده این ممنوعیت و تصمیم در چیست؟”

همچنین فرزانه زیلابی، در بخش دیگری از پرونده قضایی خود پیشتر، توسط شعبه ۱۱۳ دادگاه کیفری ۲ اهواز، با اتهام《 نشر اکاذیب 》به تحمل ۳ ماه حبس تعلیقی با طول مدت تعلیق ۱ ساله محکوم شده است.

مجموع این اتهامات به سبب فعالیت‌هایی است که فرزانه زیلابی، در حمایت از موکلان خود از جمله پرونده اسماعیل بخشی، فعال کارگری انجام داده بود.‌/ به نقل از سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه،

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید