آزادی چهار شهروند در راستای بخشنامه قوه قضائیه در زندان‌های تهران، کرج، ایلام و اصفهان

مهسا محمدی، آیت عارفی نیا و سهیلا اوجاقی

مهسا محمدی، آیت عارفی نیا، شیرزاد شکوری و سهیلا اوجاقی، از بازداشت شدگان اعتراض‌های سراسری در راستای اعمال بخشنامه قوه قضائیه به پرونده آنها آزاد شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طی روزهای اخیر، چهار تن از بازداشت شدگان اعتراض‌های سراسری در شهرهای تهران، کرج، ایلام و اصفهان، آزاد شدند.

براساس این گزارش، آزادی جملگی هر چهار نفر این شهروندان، در راستای اعمال بخشنامه اخیر قوه قضائیه مبنی بر (عفو و آزاد سازی بازداشت شدگان اعتراضات ۱۴۰۱) و به مناسبت (۲۳ بهمن) صورت گرفته است.

لازم به ذکر است، مهسا محمدی، دانشحوی رشته میکروبیولوژی در دانشگاه حکیم سبزواری اصفهان، در تاریخ ۲۴ مهر ماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در منزل خود بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه یکی از ارگان‌‍های امنیتی و طی مراحل بازجوئی سپس به زندان دولت آباد اصفهان منتقل شده بود.

همچنین، آیت عارفی نیا، در تاریخ ۹ آبان ماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در شهرستان آبدانان از توابع استان ایلام، بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه یکی از ارگانهای امنیتی و طی مراحل بازجویی و بازپرسی تفهیم اتهام شده بود.

با آغاز مراحل دادرسی، آیت عارفی نیا، از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب ایلام به ریاست رجب محمدی، از بابت اتهامات (تشکیل گروه و دسته‌ به قصد برهم زدن امنیت کشور) به تحمل شش سال حبس که مدت سه سال آن تعلیقی و سه سال دیگر تعزیری و از بابت اتهام (فعالیت و تبلیغ علیه نظام از طریق از طریق تاسیس کانال تلگرام آبدانان در گذر زمان) هم به تحمل هفت ماه و ۱۵ روز حبس تعزیری محکوم شده بود. همچنین بعنولن مجازات تکمیلی هم به ابطال گذرنامه و دو سال منع خروج از کشور محکوم شده بود.

آیت عارفی نیا، در تاریخ ۲۴ بهمن‌ماه ۱۴۰۱، پس از اعمال بخشنامه اخیر قوه قضاییه به پرونده وی و صدور قرار منع تعقیب برای این فعال تلگرامی از زندان ایلام آزاد شد.

در خبری دیگر، روز یکشنبه ۲۳ بهمن ماه ۱۴۰۱، شیرزاد شکوری، ساکن استان البرز و از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری و محبوس در ندامتگاه مرکزی کرج در راستای اجرای بخشنامه (عفو و آزادسازی بازداشت شدگان اعتراضات سراسری) آزاد شد.

لازم به اشاره است، شیرزاد شکوری، در جریان اعتراضات در کرج توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود.

افزون بر این، روز دوشنبه ۲۴ بهمن ماه ۱۴۰۱، سهیلا اوجاقی، ساکن استان تهران و محبوس و بلاتکلیف در زندان قرچک ورامین پس از صدور قرار منع تعقیب و مختومه شدن پرونده قضایی وی آزاد شد.

براساس این گزارش، آزادی سهیلا اوجاقی، در راستای اجرای بخشنامه(عفو و آزادسازی بازداشت شدگان اعتراضات سراسری) به پرونده قضایی وی صورت گرفته است.

لازم به اشاره است، سهیلا اوجاقی، در تاریخ ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۱، در جریان برگزاری اعتراضات مردمی در تهران پس از بازداشت توسط یکی از ارگانهای امنیتی و طی مراحل بازجوئی به زندان قرچک ورامین منتقل شده بود.‌

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید