زندان اوین؛ سامان صیدی (یاسین) به اعتصاب غذای خود پایان داد

سامان صیدی

سامان صیدی (یاسین)، از بازداشت‌شدگان اعتراض‌های سراسری، به اعتصاب غذای خود پایان داد.او پیش‌تر در اعتراض به بلاتکلیفی خود دست به اعتصاب غذا زده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، سامان صیدی (یاسین)، از بازداشت‌شدگان اعتراض‌های سراسری، به اعتصاب خود پایان داد. او پیش‌تر در اعتراض به بلاتکلیفی خود دست به اعتصاب غذا زده بود.

بر اساس این گزارش، وی در تاریخ بیست و هفتم بهمن ماه، در اعتراض به بلاتکلیفی خود در بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین دست به اعتصاب زد.

یک منبع مطلع در این‌باره گفت: «سامان که همچنان در بند ۲۰۹ زندان اوین بسر میبرد، به اصرار خانواده و هم بندی هایش با وجود عدم توجه مسئولین به درخواست های موجه وی، به اعتصاب غذای خود پایان داد.»

سامان صیدی (یاسین) در تاریخ بیست و هفتم بهمن ماه، در اعتراض به بلاتکلیفی خود در بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین دست به اعتصاب زد.

وی در تاریخ هشتم بهمن ماه، برای اعزام به دادسرای اوین از زندان رجایی شهر کرج خارج و به مکان نامعلومی منتقل شد. او پس از چند روز بی خبری، طی تماس کوتاهی با خانواده اعلام داشت که به زندان اوین منتقل شده است.

سامان صیدی (یاسین) در تاریخ دهم مهرماه در جریان اعتراضات سراسری در تهران بازداشت شد. وی در تاریخ هفتم آبان ماه، از بابت اتهاماتی چون “محاربه، اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم و اقدام علیه امنیت ملی” در دادگاه عمومی و انقلاب تهران محاکمه و به اعدام محکوم شد. پس از مدتی این حکم در دیوان عالی کشور نقض شده و پرونده وی جهت رسیدگی مجدد به شعبه هم عرض ارجاع داده شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید