بازداشت سه شهروند در زاهدان و تبریز آزادی چهار تن دیگر در استان سیستان و بلوچستان

شهروند در زاهدان و تبریز

نیروهای امنیتی در زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان، ساجد میربلوچ زهی و احمد میربلوچ‌ زهی را بازداشت کردند. همچنین، در تبریز مرکز استان آذربایجان غربی پژمان معین را بازداشت شد. از سوی دیگر، الیاس براهویی، ناصر ریگی، محمد کوهساری، زکریا کهرازهی، آزاد شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز شنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۱، پژمان معین، ساکن تبریز مرکز استان آذربایجان غربی، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

بر اساس این گزارش، بازداشت پژمان معین، در جریان برگزاری تجمع اعتراضی که در واکنش به مسمومیت گسترده دانش آموزان دختر، مقابل ساختمان بیمارستان سینا در این شهر برگزار شده بود صورت گرفته است.

کمپین فعالین بلوچ هم‌ با انتشار خبری اعلام کرد؛ روز جمعه ۱۲ اسفند ماه ۱۴۰۱، احمد میربلوچ‌زهی و ساجد میربلوچ‌زهی، ساکن زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

لازم به اشاره است، این ۲ شهروند ساکن زاهدان، در حالی که برای شرکت در نماز جمعه به مسجد مکی زاهدان رفته بودند پس از اتمام این مراسم مذهبی توسط نیروهای امنیتی بازداشت و خودروی شخصی آنها نیز توسط ماموران توقیف شد.

تا لحظه تنظیم این خبر، از وضعیت، محل نگهداری و وضعیت احمد میربلوچ‌زهی و ساجد میربلوچ‌زهی، اطلاعی در دسترس نیست.

وبسایت حال وش هم‌ در خبری دیگر اعلام کرد؛ روز شنبه ۱۳ اسفند ماه ۱۴۰۱، زکریا کهرازهی، محمد کوهساری(بندهی)، الیاس براهویی‌ و ناصر ریگی، شهروندان بازداشت در زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان آزاد شدند.

براساس این گزارش، از چگونگی آزادی هر یک از این ۴ نفر و اینکه آیا آنها با تودیع وثیقه یا کفالت آزاد شده باشند اطلاعی در دسترس نیست.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید