سعیده خضوعی، شهروند بهایی به بازپرسی دادسرای اوین احضار شد

سعیده خضوعی

سعیده خضوعی، شهروند بهایی به جلسه بازپرسی در دادسرای زندان اوین احضار شد. او پیش‌تر توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از بازجویی و تفهیم اتهام با تودیع قراروثیقه آزاد شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز یکشنبه ۱۴ اسفند ماه ۱۴۰۱، سعیده خضوعی، شهروند بهایی، ساکن تهران، با دریافت‌ ابلاغیه‌ای کتبی، جهت بازپرسی و تفهیم اتهام پیش از تنظیم کیفرخواست به شعبه دو دادسرای ناحیه ۳۳تهران به ریاست محمود حاج مرادی احضار شد.

یک منبع مطلع در این‌باره گفت:”با توجه ابلاغیه ای که دیروز شنبه برای خانم خضوعی ارسال شده این شهروند بهایی باید روز شنبه هفته آینده جهت ارائه دفاع پیش از تنظیم کیفرخواست به دفتر شعبه ۲ بازپرسی دادسرای ناحیه ۳۳تهران، واقع در زندان اوین مراجعه کند. احتمال کم یا زیاد شدن موارد اتهامی که پیش‌تر به خانم خضوعی تفهیم شده بود دور از ذهن نیست.”

لازم به اشاره است، پیشتر هم در تاریخ ۱۳ اسفند ماه ۱۴۰۱، ارسلان یزدانی و همسر وی سمیرا ابراهیمی که فرزند و عروس سعیده خضوعی هستند، پس از احضار به شعبه ۲ بازپرسی دادسرای ناحیه ۳۳ تهران مورد تفهیم اتهام و بازپرسی قرار گرفتند و پرونده آنها جهت تعیین‌شعبه و تاریخ دادرسی به دادگاه انقلاب تهران ارجاع شد.

در تاریخ ۲۴ آذر ماه ۱۴۰۰، ماموران وزارت اطلاعات با یورش به  منزل شخصی سعیده خضوعی و تفتیش و توقیف برخی لوازم شخصی اش، سپس این‌ شهروند بهایی را به شعبه ۲ بازپرسی دادسرای زندان اوین احضار و پس از چند ساعت بازجوئی آزاد کردند اما سعیده خضوعی مجددا در تاریخ ۲۲ فروردین ماه ۱۴۰۱، پس از احضار به شعبه ۲ بازپرسی دادسرای زندان اوین، بازداشت  و پس از انتقال به بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات و طی مراحل بازجوئی و تفهیم اتهام سپس در تاریخ ۳ خرداد ماه ۱۴۰۱، با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۲ میلیارد تومان آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید