بازداشت و بلاتکلیفی عثمان اسماعیلی، فعال کارگری محبوس در اداره اطلاعات سنندج

بهاره اسماعیلی وعثمان اسماعیلی

عثمان اسماعیلی، فعال کارگری همراه با دخترش بهار اسماعیلی، در کوه جاقل، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان سقز منتقل شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، عثمان اسماعیلی، فعال کارگری همراه با دخترش بهار اسماعیلی، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان سقز منتقل و پس از چند ساعت بازداشت و بازجویی دختر این فعال کارگری آزاد شد اما همچنان از سرنوشت و وضعیت این فعال کارگری اطلاعی در دست نیست.

محمود صالحی در این باره گفت: “در تاریخ ۱۹/۱۱/۱۴۰۱ عثمان اسماعیلی که ۶۱ سال سن دارد و همراه دختر ۱۸ ساله خود ساعت ۱۰ صیح عازم کوه جاقل به نیاز کوه نوردی بودند.

همین که به آخر خیابان شهدا می رسند. توسط سه نفر مامور لباس شخصی محاصره و به آنها دستور می دهند که سوار ماشین شوند ، در غیر این صورت با زور شماها را سوار خواهیم کرد.

کاک عثمان و دوخترش برای اینکه مورد بی احترامی قرار نگیرند سوار ماشین شدند و آنها را به بازداشتگاه اداره اطلاعات سقز منتقل می کنند.

بهار دختر کاک عثمان توسط چندین نفز بازجو ، بازجوی می شود و یک پرنده قطور برای او تشیکل می دهند. ساعت ۸ شب همان روز از طرف اداره اطلاعات با خانواده کاک عثمان تماس می گیرند که به اداره اطلاعات مراجعه کنند. خانواده مراجعه می کنند و بهار اسماعیلی را تحویل خانواده دادند و ایشان را آزاد می کنند.

همان شب کاک عثمان را به زندان مرکزی سقز منتقل می کنند. بعد از چند روز ایشان را به بازداشتگاه مخوف اداره اطلاعات سنندج منتقل می کنند و حال یک ماه از قرار پازداشت او گذشته بدون اینکه بازجوی و پرونده او را به محاکم قضایی بدند. با توجه به وضعیت جسمی کاک عثمان ما نگران آن هستیم که دچار مشکل شود. چون اداره اطلاعات سنندج سابقه دارند که متهمان مسن را در سلول انفرادی نگهداری کنند نا از نظر جسمی دچار مشکل شوند. من خودم یکی از آن قربانیان هستم که سا ۱۳۹۴ به دلیل اینکه قرصهای فشار خونم را قطع کردند. هر دو کلیه خود را از دست دادم و از آن زمان هفته دو روز باید در بیمارستان دیالیز شوم و زندگی برام سخت شده است. نظر به اینکه کاک عثمان آسم شدید دارد مسئول جان این کارگر ۶۱ ساله اطلاعات استان کردستان می باشد.”

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید