قتل شیرزاد احمدنژاد، شهروند اهل بوکان در اداره اطلاعات ارومیه

شیرزاد احمدنژاد

شیرزاد احمدنژاد، که پیش‌تر به اداره اطلاعات ارومیه احضار شده بود بطور مشکوکی جان خود را از داست داد. گفته شده است که وی بر اثر ایست قلبی در بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه زیر شکنجه جان خود را از دست داده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز چهارشنبه بیست و چهارم اسفندماه، یک شهروند به نام شیرزاد احمدنژاد ٤١ ساله فرزند عمر اهل بوکان در بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه زیر شکنجه جان خود را از دست داد.

به گفته یک منبع مطلع به گزارشگر ما گفت: روز چهارشنبه بیست و چهارم اسفندماه، نیروهای امنیتی در تماس تلفنی به خانواده این شهروند اعلام کردند که وی بر اثر سکته قلبی جان خود را از دست داده است.

این منبع مطلع افزود: شیرزاد احمدنژاد از بیماری کلیوی رنج می‌برد و طی مدت بازداشت از دسترسی به خدمات درمانی محروم بوده است.

این منبع مطلع اظهار داشت: این شهروند کُرد همچنین از دسترسی به وکیل و ملاقات با خانواده محروم بوده است.

این منبع مطلع اذعان داشت: بامداد پنج‌شنبه بیست و پنجم اسفندماه، پیکر شیرزاد احمدنژاد با فشار نیروهای امنیتی و تحت تدابیر شدید امنیتی با حضور خانواده وی در آرامستان میراوا بوکان به خاک سپرده شد.

این منبع مطلع عنوان کرد: نیروهای امنیتی خانواده این شهروند را تحت فشار قرار داده‌اند که از مصاحبه با رسانه‌ها خودداری کنند.

پس از انتشار خبر جانباختن شیرزاد احمدنژاد، شهروندان معترض در شهر بوکان به خیابان آمدند و شعارهای ضد حکومتی را سردادند.

روز چهارشنبه بیست و ششم بهمن‌ماه شیرزاد احمدنژاد توسط نیروهای امنیتی بازداشت و جهت بازجویی به بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه منتقل شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید