عدم دسترسی به خدمات پزشکی گزارشی از آخرین وضعیت رضا جباریان، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین

رضا جباریان و همسرش الناز اسلامی

رضا جباریان، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین از دسترسی به خدمات پزشکی، حق درمان و سایر حقوق شهروندی یک زندانی محروم است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز سه شنبه هشت فروردین ماه ۱۴۰۲، رضا جباریان، زندانی سیاسی محبوس در اندرزگاه چهار زندان اوین، در حالی که از حقوق اولیه یک متهم برای اعزام به مرکز درمانی محروم شده دوران حبس تعزیری خود را سپری می کند. این زندانی سیاسی در حال سپری کردن دوران حبس تعزیری چهار سال و چهار ماه خود است.

یک منبع مطلع در این‌باره به گزارشگر ما گفت:”رضا جباریان، از بیماری باد فتق در رنج است و در دورانی که توسط بازجویان قرارگاه  ثارالله سپاه تحت بازجویی بوده به علت ضرب و شتم، فشارهای فیزیکی و محرومیت وی از اعزام به مرکز درمانی برای عمل جراحی این بیماری با او مانده و حتی الان هم در اندرزگاه ۴ زندان اوین، به علت کیفیت نامطلوب خدمات درمانی باید به بیمارستان تخصصی اعزام بشود اما در پی مخالفت ضابط امنیتی پرونده (قرارگاه ثارالله) از حق درمان محروم است.”

لازم به اشاره است، رضا جباریان، در تاریخ ۲۳ دی ماه ۱۴۰۰، پس از بازگشت به ایران، توسط ماموران امنیتی در فرودگاه (امام خمینی) به همراه همسرش الناز اسلامی غریق، بازداشت و پس از انتقال به بند ۲الف قرارگاه ثارالله وابسته به سپاه پاسداران و طی مراحل بازجویی سپس در شعبه ۳ بازپرسی دادسرای ناحیه ۳۳ تهران، تفهیم اتهام و کیفرخواست آنها به دادگاه انقلاب تهران ارجاع شد.

با آغاز مراحل مراحل دادرسی، رضا جباریان و الناز اسلامی غریق، در حالی که از حق دسترسی به وکیل مورد نظر خود برای دفاع از آنها محروم بودند توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ابوالقاسم صلواتی از بابت اتهام (اجتماع و تبانی از طریق تحریک مردم به راهپیمایی در جریان اعتراضات آبان ۱۳۹۸) و (فعالیت تبلیغی علیه نظام) هر یک به تحمل ۴ سال و ۴ ماه حبس تعزیری محکوم شدند. این حکم عینا در شعبه دادگاه تجدیدنظر استان تهران، تائید و به رضا جباریان و الناز اسلامی غریق، ابلاغ شد.

الناز اسلامی غریق، چندی پیش، در حالی که بخشی از مجموع حبس تعزیری ۴ سال و ۴ ماهه خود را سپری کرده بود بطور مشروط آزاد شد اما رضا جباریان، علاوه بر اینکه از حق درمان محروم مانده پرونده اش مشمول بخشنامه اخیر قوه قضائیه نشده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید