تایید درخواست اعاده دادرسی به پرونده سارا احمدی و همایون ژاوه، زوج نوکیش مسیحی

سارا احمدی و همایون ژاوه

دیوان عالی کشور درخواست اعاده دادرسی به پرونده سارا احمدی و همایون ژاوه، زوج نوکیش مسیحی محبوس در زندان اوین را تائید کرد.  این زوج مسیحی پیش‌تر در مجموع به 10 سال حبس تعزیری محکوم شده بودند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، سارا احمدی و همایون ژاوه، زوج نوکیش مسیحی محبوس در زندان اوین، پس از تائید درخواست اعاده دادرسی در شعبه ۹ دیوان عالی کشور، توسط شعبه ۳۴ دادگاه تجدیدنظر استان تهران مجددا محاکمه خواهند شد. همایون ژاوه و سارا احمدی، به تربیت به ۲ سال و ۸ سال حبس تعزیری محکوم شدند.

براساس این گزارش، شعبه ۹ دیوان عالی کشور، پس از بررسی مستندات و دفاعیه اولیه تنظیم شده از سوی این زوج نوکیش مسیحی و وکیل مدافع آنها با تائید درخواست اعاده دادرسی پرونده آنها را بررسی مجدد به شعبه ۳۴ دادگاه تجدیدنظر استان تهران، ارجاع کرد.

لازم به اشاره است، سارا احمدی و همایون ژاوه، در تاریخ ۲۴ خرداد ماه ۱۳۹۸، هنگامی که برای سفر به شهرستان آمل از توابع استان مازندران سفر کرده بودند توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از انتقال به شهر ساری مرکز استان مازندران، در تاریخ ۲۷ خرداد ماه ۱۳۹۸، به سلول انفرادی در بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات واقع در تهران و زندان اوین منتقل شدند و همایون ژاوه به مدت ۳۳ روز و همسر وی سارا احمدی هم به مدت ۳۰ روز، تحت بازجویی های فشرده قرار گرفتند پس از انتقال به اتاق های چند نفره در آن بند امنیتی پس از ۶۷ روز سارا احمدی با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان و همسر وی همایون ژاوه هم در تاریخ ۳ شهریور ماه ۱۳۹۸، با قید وثیقه ای به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان آزاد شد.

با آغاز مراحل دادرسی، همایون ژاوه و سارا احمدی، توسط شعبه دادگاه انقلاب تهران از بابت اتهام(اقدام علیه امنیت ملی از طریق ترویج مسیحیت تبشیری صهیونیستی)‌ محاکمه و سارا احمدی به تحمل ۸ سال حبس تعزیری و همسر وی همایون ژاوه هم به تحمل ۲ سال حبس تعزیری محکوم شد و این زوج مسیحی بعنوان مجازات تکمیلی هم هر یک به ۲ سال منع خروج از کشور، دو سال منع عضویت در گروهها، احزاب و دسته جات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و همچنین به ۶ ماه روزی ۴ ساعت ارائه خدمات عمومی رایگان به معلولان ذهنی در یکی ار مراکز توانبخشی محکوم شدند. این حکم در دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تائید و به متهمان این پرونده ابلاغ شد.

همایون ژاوه و سارا احمدی، در تاریخ ۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۹، برای سپری کردن دوران حبس تعزیری خود از سوی شعبه اول اجرای احکام دادسرای ناحیه ۳۳ تهران واقع در زندان اوین احضار شدنند اما پس از مراجعه در پی شیوع کرونا به آنها اعلام شد که با آنها تماس خواهند گرفت و در نهایت در تاریخ ۲۲ مرداد ماه ۱۴۰۰، در حالی که برای پس گرفتن لوازم توقیف شده از آنها به دادسرای زندان اوین مراجعه کرده بودند پس از بازداشت برای سپری کردن دوران حبس به زندان اوین منتقل شدند. / به نقل از ماده ۱۸،

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید