حسن عباسی، روزنامه‌نگار و فعال رسانه‌ای مجددا به پلیس فتا در استان هرمزگان احضار شد

حسن عباسی

حسن عباسی، روزنامه‌نگار و فعال رسانه‌ای، اهل استان کرمان، ساکن استان هرمزگان، در پی شکایت سازمان صنعت و معدن و تجارت استان هرمزگان، به پلیس فتا هرمزگان، احضار احضار شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز چهارشنبه ۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، حسن عباسی، روزنامه نگار و فعال رسانه ای جهت تفهیم اتهام به پلیس فتا در استان هرمزگان احضار شد.

پس از انتشار ویدئویی که حسن عباسی در اعتراض به وضعیت نابسامان توزیع و گرانی قیمت (فروش خارج از نرخ مصوب توسط جایگاههای دولتی) سیلندر گاز مایع در استان هرمزگان در فضای مجازی منتشر کرده بود، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان شکایتی را از این روزنامه نگار، تنظیم و به پلیس فتا داده بود و این فعال رسانه ای امروز پس از احضار به پلیس فتا هرمزگان، از بابت اتهام (افترا و نشر اکاذیب) اظهارات خود را ارائه کرد و باید در انتظار دریافت ابلاغیه جلسه بازپرسی خود باشد.

این روزنامه نگار و فعال رسانه ای، پیش از این و در تاریخ ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۲، از بابت پرونده ای دیگر با شکایت اداره کل تعاون، رفاه، کار و امور اجتماعی استان هرمزگان، به پلیس امنیت استان هرمزگان احضار و دفاعیات خود را از بابت اتهامات (اخلال در نظم عمومی)، (هتک حرمت،‌ ایجاد رعب و وحشت، تخریب در ورودی اداره کار بندرعباس)، (فیلمبرداری از اماکن دولتی و انتشار آن در سایت خبری و فضای مجازی) ارائه کرده بود.

حسن عباسی، پیش از این هم در تاریخ ۱۹ آذر ماه ۱۴۰۱، جهت ارائه دفاع از خود در برابر اتهام (نشر اکاذیب) به شعبه ۴ دادسرای عمومی و انقلاب شهر بندرعباس مرکز استان هرمزگان احضار و پس از تفهیم اتهام پرونده وی به در انتظار صدور قرار است.

این روزنامه نگار در ادامه فعالیتهای رسانه ای خود، در تاریخ ۱آذر ماه ۱۴۰۱، پس از محاکمه در شعبه ۱ دادگاه کیفری ۱ استان کرمان به ریاست قاضی حسین روحانی و مستشار دادگاه – علی سیدی، از اتهامات (افترا به قصد تشویش اذهان عمومی) و (نشر اکاذیب)، تبرئه شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید