اعدام دو زندانی به اتهام «قتل عمد» در زندان رجایی شهر کرج

سعید و حسین غول

حکم اعدام سعید صالح و حسین امیرآبادی، معروف به «حسین غول» زندانیان محبوس در زندان رجایی شهر کرج که پیش‌تر به اتهام‌های جداگانه قتل عمد به قصاص نفس اعدام محکوم شده بودند به اجرا درآمد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، صبح روز چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، حکم اعدام دو زندانی به نام‌های سعید صالح و حسین امیرآبادی، معروف به «حسین غول» در زندان رجایی شهر کرج به اجرا درآمد.

بر اساس این گزارش، سعید متهم شده است که تیرماه سال 97 وحید مرادی را در یک درگیری در هواخوری زندان به قتل رسانده است. این حکم توسط رییس قوه قضائیه برای اجرا به  شعبه اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران ارجاع شد. و نهایتا امروز صبح اعدام شد.

همچنین درخبری دیگر در تاریخ ۹ خردادماه سال ۹۸، حسین امیرآبادی معروف به «حسین غول» که باشگاه بدنسازی دارد متهم شده بود در یک نزاع در خیابان صفا واقع در شرق تهران، مردی به نام فرهاد که قصابی دارد را با ضرب گلوله به قتل رسانده است.

نهایتا پروند به اجرای حکم به شعبه دوم اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران ارسال شد. بدین ترتیب حسین غول متهم به قتل مرد قصاب صبح امروز در زندان رجایی شهر کرج اعدام شد.

یک منبع مطلع درخصوص اعدام این دو زندانی به سازمان حقوق بشر ایران گفت: «قرار نبود سعید صالح را اعدام کنند. او یک ماه پیش، زمانی که در سالن ۳۶ بود، دیوار را سوراخ کرده بود و سعی کرده بود که از زندان فرار کند. به همین دلیل اعدام او را جلو انداختند و اجرا کردند.»

به همراه این دو زندانی، سه زندانی دیگر نیز جهت اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی منتقل شده بودند که از سرنوشت ایشان تا لحظه انتشار این گزارش اطلاعی در دست نیست.
تصویر زیر متعلق به حسین امیرآبادی است:
حسین امیرآبادی

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید