آزادی بنجامین بریر، شهروند فرانسوی و زندانی امنیتی از زندان وکیل آباد مشهد

بنجامین بریر

بنجامین بریر، شهروند فرانسوی و زندانی امنیتی محبوس در زندان وکیل آباد شهر مشهد آزاد شد.  هنوز از نحوه آزادی وی اطلاعی در دست نیست.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز جمعه ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، بنجامین بریر، شهروند فرانسوی و زندانی امنیتی محبوس در زندان وکیل آباد شهر مشهد استان خراسان رضوی، آزاد و در راه بازگشت به کشور خود است.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود از آزادی بنجامین بریر خبر داد و نوشت:”ما همچنان روی موضوع بازگشت هم‌ میهنانمان که هنوز در ایران زندانی هستند، کار می‌کنیم.”

همچنین، کاترین کولونا، وزیر امور خارجه فرانسه هم در بیانیه‌ای جداگانه خبر داد که بنجامین بریر در راه بازگشت به فرانسه است.

لازم به اشاره است، بنجامین بریر، در تیر ماه ۱۳۹۹، در شهر مشهد مرکز استان خراسان رضوی، توسط یکی از ارگان‌های امنیتی، بازداشت و در حالی که تحت شدیدترین فشارهای روحی و روانی برای اعتراف اجباری بر علیه خود قرار گرفته بود، کیفرخواست وی تنظیم به دادگاه انقلاب مشهد ارجاع شد.

با آغاز مراحل دادرسی، بنجامین بریر، از بابت اتهام‌هایی همچون (همکاری با دولت‌های متخاصم از طریق جاسوسی) و (فعالیت تبلیغی علی نظام) توسط شعبه دادگاه انقلاب مشهد، محاکمه و در دی ماه ۱۴۰۰،‌ به تحمل هشت سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

این شهروند اهل کشور فرانسه، در دوران حبس خود به علت محرومیت از حقوق اولیه خود بعنوان یک زندانی، به دفعات اعتصاب غذا کرده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید