بازداشت فرید صفرلی، شهروند تبعه کشور آذربایجان توسط نیروهای امنیتی

فرید صفرلی

فرید صفرلی، شهروند تبعه کشور آذربایجان در پی سفر به ایران، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طی ماه‌های اخیر، فرید صفرلی، شهروند تبعه جمهوری آذربایجان و دانشجوی در حال تحصیل در یکی از دانشگاه‌های کشور آلمان، پس از سفر به ایران، توسط یکی از ارگان‌های امنیتی، بازداشت و جهت بازجویی به بازداشتگاه امنیتی منتقل شده است.

براساس اعلام کانال تلگرامی قرارگاه سایبری عمار، وابسته به یکی از نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی، علت بازداشت فرید صفرلی، پس از سفر به ایران (جاسوسی) عنوان شده است.

لازم به اشاره است، در تاریخ ۱۸ اسفند ماه ۱۴۰۱، وزارت خارجه جمهوری آذربایجان، با انتشار بیانیه ای نسبت به مفقود شدن فرید صفرلی، دانشجوی ۲۷ ساله اهل آن کشور پس از سفر به ایران ابراز نگرانی کرد و افزوده بود:”به منظور شفاف‌سازی در مورد فرید صفرلی، درخواستی به سفارت ایران فرستاده شده است و در حال حاضر منتظر پاسخ طرف مقابل هستیم. اقدامات و بررسی‌های لازم برای روشن شدن ماجرا ادامه دارد.”

بازداشت فرید صفرلی، پس از آن صورت گرفته که تنش های سیاسی بین تهران و باکو در پی حمله مسلحانه فردی که چند ماه قبل به سفارت آن کشور در تهران حمله کرده و یکی از اعضای دیپلماتیک آن سفارتخانه را به ضرب گلوله کشت بیش از پیش افزایش پیدا کرد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید