زندان اوین: قرار بازداشت محبوبه رضایی، فعال سیاسی مشروطه خواه «یک ماه دیگر» تمدید شد

محبوبه رضایی

محبوبه رضایی، فعال سیاسی مشروطه خواه در پی تمدید قرار بازداشت به صورت بلاتکلیف در زندان اوین به سر می برد. قرار بازداشت این فعال سیاسی به مدت یک ماه دیگر تمدید شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز جمعه نهم تیر ماه ۱۴۰۲، محبوبه رضایی، فعال سیاسی مشروطه خواه، محبوس و بلاتکلیف در زندان اوین، در پی تمدید قرار بازداشت به مدت یک ماه دیگر باید در بلاتکلیفی به سر بیرد.

این فعال سیاسی مشروطه خواه، از تاریخ یکم خرداد ماه سال جاری در بازداشت به سر می برد. او به سبب فعالیت های مجازی و سیاسی مسالمت آمیز خود در پی پرونده سازی یکی از ارگانهای امنیتی در شهر شیراز مرز استان فارس، بازداشت شده است.

یک منبع مطلع در خصوص این بازداشتی به گزارشگر ما گفت:”در ابلاغیه صادره توسط محمدرضا محمدی، بازپرس شعبه ۳ دادسرای ناحیه ۳۳ (مقدس) تهران که به خانم محبوبه رضایی ابلاغ شده قرار بازداشت او از تاریخ ۷ تیر ماه ۱۴۰۲ به مدت ۱ ماه دیگر تمدید شد. و این در حالی است که بازجویی های او به اتمام رسیده و علت تمدید بی دلیل قرار بازداشت، فقط برای اذیت و آزار اوست.”

لازم به اشاره است، محبوبه رضایی، در تاریخ ۱ خرداد ماه ۱۴۰۲، توسط ماموران امنیتی، بازداشت و برای بازجویی و تشکیل پرونده قضایی به بازداشتگاه یکی از ارگان های امنیتی منتقل و مدتی را هم در بلاتکلیفی بسر برد و پس از آن در تاریخ  ۱۶ خرداد ماه ۱۴۰۲، از شهرستان برازجان واقع در استان بوشهر به زندان اوین منتقل شد.

در تاریخ ۴ خرداد ماه ۱۴۰۲، خبرگزاری فارس، وابسته به نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی، بدون اشاره به هویت محبوبه رضایی، از بازداشت یک شهروند در استان بوشهر به اتهام (عاملیت گروههای سلطنت طلب) و (ارسال اخبار زندان‌های کشور به خارج) توسط ماموران اطلاعات سپاه پاسداران خبر داده بود.

محبوبه رضایی، پیش از این هم به سبب فعالیت های مجازی و سیاسی مسالمت آمیز خود در پی پرونده سازی یکی از ارگانهای امنیتی در شهر شیراز مرز استان فارس، بازداشت و پس از طی مراحل بازجویی و قضایی به حبس تعزیری محکوم شده بود.

این شهروند اهل برازجان، در خرداد ماه ۱۴۰۱، در حالی که بخشی از مجموع حبس تعزیری خود را سپری کرد از زندان عادل آباد شیراز آزاد شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید