آزادی امید شاه محمدی، زندانی سیاسی تحت نظارت با «پابند الکترونیکی» از زندان بیجار

امید شاه محمدی

امید شاه محمدی، زندانی سیاسی در پی موافق دستگاه قضایی ادامه حبس خود را تحت نظارت با پابند الکترونیکی سپری می کند. او در حال سپری کردن محکومیت یک سال حبس خود می باشد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز یکشنبه چهار تیر ماه ۱۴۰۲، امید شاه محمدی، فعال صنفی فرهنگیان و زندانی سیاسی اهل شهرستان دیواندره، پس از نصب پابند الکترونیکی ادامه حبس خود را خارج از زندان سپری خواهد کرد.

این زندانی سیاسی در حال سپری کردن دوران حبس تعزیری یک ساله خود است.  او پیش‌تر به اتهام اقدام علیه امنیت ملی، توسط دادگاه انقلاب سنندج به پنج سال حبس محکوم، که در دادگاه تجدیدنظر به یک سال حبس تقلیل پیدا کرده بود.

براساس این گزارش، امید شاه محمدی، پس از نصب پابند الکترونیکی، و تحت نظارت قضایی موظف شده تا با شعاع حرکتی ۱ کیلومتر از محل سکونت خود، شش ماه باقی مانده از مجموع حبس ۱ ساله خود سپری کند.

لازم به اشاره است، امید شاه محمدی، در تاریخ ۲۵ خردادماه ۱۴۰۱، همزمان با برگزاری تجمع سراسری صنفی فرهنگیان‌ ایران، توسط ماموران اداره اطلاعات شهرستان دیواندره بازداشت و اواخر خردادماه ۱۴۰۱، جهت تشکیل پرونده به بازداشتگاه مرکزی این ارگان امنیتی در شهر سنندج مرکز استان کردستان منتقل و در اوایل تیر ماه و مردادماه ۱۴۰۱، قرار بازداشت این فعال صنفی فرهنگیان طی ۲ مرحله تمدید شد و این دبیر زیست شناسی، در تاریخ ۸ شهریور ماه ۱۴۰۱، پس از اتمام بازجویی ها و تفهیم اتهام، با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان آزاد شد. 

با آغاز مراحل دادرسی، امید شاه محمدی، اوایل آذر ماه ۱۴۰۱، توسط شعبه اول دادگاه انقلاب در شهر سنندج مرکز استان کردستان از بابت اتهام (اقدام علیه امنیت ملی) محاکمه و به تحمل ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد. پس از اعلام اعتراض و ارجاع این پرونده به شعبه دادگاه تجدیدنظر استان کردستان، حکم بدوی صادره بر علیه امید شاه محمدی به ۴ سال حبس تعلیقی و ۱ سال حبس تعزیری کاهش پیدا کرد و در تاریخ ۱۹ فروردین ماه ۱۴۰۲، پس از مراجعه به شعبه اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان دیواندره، بازداشت و برای تحمل حبس به زندان منتقل شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید