اعزام به مرخصی سه روزه اصغر امیرزادگان، زندانی سیاسی محبوس در زندان عادل آباد شیراز

اصغر امیرزادگان

اصغر امیرزادگان، زندانی سیاسی محبوس در زندان عادل آباد شیراز به مرخصی اعزام شد. او در حال سپری نمودن محکومیت هشت ماه حبس خود می باشد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز چهارشنبه هفت  تیر ماه ۱۴۰۲، اصغر امیرزادگان، فعال صنفی فرهنگیان، اهل شهرستان فیروزآباد، دبیر بازنشسته ریاضیات و زندانی سیاسی محبوس در زندان عادل آباد شهر شیراز مرکز استان فارس، به مرخصی کوتاه مدت اعزام شد.

اصغر امیرزادگان، در حال سپری کردن دوران محکومیت حبس تعزیری هشت ماهه خود است اما د پرونده ای دیگر هم به تحمل پنج سال حبس تعزیری محکوم شده است.

براساس این گزارش، اصغر امیرزادگان، پس از تودیع قرار وثیقه به مرخصی سه روزه اعزام شده است.

لازم به اشاره است، اصغر امیرزادگان، در تاریخ ۱۶ خرداد ماه ۱۴۰۲، برای سپری کردن دوران حبس تعزیری هشت ماهه خود بازداشت و به زندان آن شهرستان منتقل شد اما در تاریخ ۲۰ خرداد ماه ۱۴۰۲، از بابت دیگر پرونده قضایی خود توسط شعبه اول دادگاه انقلاب شیراز، محاکمه و در تاریخ ۲۷ خرداد ماه ۱۴۰۲، از بابت اتهام (اجتماع و تبانی) به تحمل ۵ سال دیگر حبس تعزیری محکوم شد.

این فعال صنفی فرهنگیان، در تاریخ ۱۵ مرداد ماه ۱۳۹۸، توسط دادگاه انقلاب شیراز، از بابت اتهام (تبلیغ علیه نظام) به تحمل یک سال حبس تعلیقی محکوم شد. پس از ابلاغ این حکم و اعتراض نماینده دادستان بعنوان دیگر طرف این دعوای حقوقی پرونده به شعبه دادگاه تجدیدنظر استان فارس، ارجاع و این فعال صنفی فرهنگیان، در نهایت به تحمل هشت ماه حبس تعزیری محکوم و پرونده وی به شعبه اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان فیروزآباد ارجاع شده بود.

این فعال فرهنگی بازنشسته، در پرونده ای دیگر هم توسط شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری ۲ شهرستان فیروزآباد، در تاریخهای ۲۵ و ۲۸ خرداد ماه ۱۳۹۸ از بابت اتهامات (تبلیغ علیه نظام)،  (توهین به مقامات دولتی) و (نشر اکاذیب)، محاکمه و به تحمل ۶ ماه حبس با طول مدت تعلیق ۱۸ ماهه محکوم شده بود.

اصغر امیرزادگان، در ادامه فعالیتهای صنفی و مدنی خود، در تاریخ ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، همزمان با تجمعات سراسری فرهنگیان ایران به مناسبت روز جهانی کارگر و روز معلم توسط ماموران امنیتی بازداشت و پس از طی مراحل بازجویی و تفهیم اتهام در تاریخ ۱۵ تیر ماه ۱۴۰۱، آزاد شدند.

همچنین، در تاریخ ۱۴ اسفند ماه ۱۴۰۰، اصغر امیرزادگان، پس از حضور در شعبه ۱۴ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان فیروزآباد و طی مراحل بازپرسی و تفهیم اتهام (فعالیت تبلیغی علیه نظام) با تودیع قرار کفالت به مبلغ ۳۰۰میلیون تومان بطور موقت آزاد شده بود.

اصغر امیرزادگان، از جمله فعالان صنفی فرهنگیان است که سابقه احضار، بازداشت، بازجویی و محرومیت کیفری را در کارنامه فعالیتهای صنفی خود دارد.

همچنین، در تاریخ ۲۳ آذرماه ۱۴۰۰، شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری ۲ شهرستان فیروزآباد از توابع استان فارس بصورت غیابی اصغر امیرزادگان را به اتهام (فعالیت تبلیغی علیه نظام) به تحمل ۱ سال حبس تعزیری و مسدوسازی صفحه اینستاگرام شخصی و به ۲ سال محرومیت از فعالیت در فضای مجازی و محرومیت از حق استفاده از پیام رسان های داخلی و خارجی محکوم کرده بود.

اصغر امیرزادگان، در تاریخ ۵ مرداد ماه ۱۴۰۰، در پی احضار به شعبه ۲ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب فیروزآباد پس از تفهیم اتهام با صدور قرار کفالت بازداشت و به زندان فیروزآباد منتقل و چند روز بعد با تودیع قرار کفالت آزاد شد.

امیرزادگان، در سال ۱۳۹۸، توسط شعبه دادگاه کیفری ۲ شهرستان فیروزآباد با اتهام توهین به مقامات به تحمل ۶ ماه حبس تعزیری و در بخش دیگری از همان پرونده هم توسط شعبه دادگاه انقلاب فیروزآباد، به اتهام تبلیغ علیه نظام به تحمل ۱ سال حبس تعزیری محکوم شد.

این فعال صنفی معلمان استان فارس، در تاریخ ۳۱ فروردین ماه ۱۳۹۸ هم به اداره اطلاعات نیروی انتظامی شهرستان فیروزآباد، احضار و سپس به دادستانی این شهر منتقل و در پی حضور در جلسه بازپرسی دفاعیات را از بابت اتهام (تبلیغ علیه نظام)‌ و (نشر اکاذیب) به دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فیروزآباد ارائه و با دستور بازداشت به همراه ماموران انتظامی به  زندان فیروزآباد شیراز منتقل و در تاریخ ۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ با تودیع قرار کفالت آزاد شد اما مجددا در تاریخ ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، طی احضاریه ای کتبی برای تاریخ رسیدگی ۷ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان فیروزآباد احضار و پس از حضور در جلسه بازپرسی دفاعیات تکمیلی خود را ارائه کرد.

اصغر امیرزادگان، در تحصن سراسری معلمان در مهرماه ۱۳۹۷، با اتهام (نشر اکاذیب) و (تشویش اذهان عمومی)، بازداشت و پس از طی مراحل بازجویی بازپرسی و تفهیم اتهام ۲ روز بعد با تودیع قرار کفالت ۳۰ میلیون تومان آزاد شد و در مراحل دادرسی در آن پرونده برای وی قرار منع تعقیب صادر شد./ کانون صنفی معلمان ایران،

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید