دادگاه انقلاب سنندج: جلسه رسیدگی به اتهام های رفیق سلیمی برگزار شد

رفیق سلیمی

جلسه رسیدگی به اتهام های رفیق سلیمی فعال کارگری محبوس و بلاتکلیف در دادگاه انقلاب سنندج برگزار شد. جلسه او به ١۵ روز دیگر موکول شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیا سی و مدنی، روز یک‌شنبه ۲۵ تیرماه ۱۴۰۲، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام های رفیق سلیمی فعال کارگری محبوس در زندان مرکزی سنندج از طریق ویدیو کنفرانس برگزار شد. بر اساس این گزارش جلسه دوم دادگاه به ١۵ روز دیگر یعنی ۹ مردادماه ۱۴۰۲ موکول شده است.

آقای سلیمی پیش‌تر نیز در تاریخ ۲۷ فروردین‌ماه ۱۴۰۲، بە دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی نقی‌زاده معاون دادستان و رئیس شعبه دوم دادگاه انقلاب و عمومی سنندج، احضار شده بود. در جریان این جلسه دادگاهی، رفیق سلیمی به اتهام «ایجاد گروه‌های غیرقانونی و اقدام علیه امنیت ملی کشور» و «افساد فی‌الارض» تفهیم اتهام شده است.

به گفته خانواده رفیق سلیمی، این فعال کارگری در این جلسه دادگاهی کلیه اتهام های مطروحه علیه خود را رد کرده و به دفاع از خود پرداخته است.

رفیق سلیمی روز چهارشنبه ۲۸ دی‌ماه ۱۴۰۱ پس از گذشت بیش از ۵۰ روز بازداشت و شکنجه در بازداشتگاه‌های اداره اطلاعات، به زندان مرکزی سنندج منتقل شده است.

پیش‌تر یک منبع نزدیک به خانواده سلیمی به گزارشگر ما گفته بود: رفیق سلیمی بیمار است و از مشکلات جسمی رنج می‌برد و نیاز به رسیدگی پزشکی و دسترسی روزانه و درمان دارد.

رفیق سلیمی و پسرش فواد سلیمی روز دوشنبه ۷ آذرماه ١۴٠١ توسط نیروهای امنیتی شهر سنندج در محل کار فواد سلیمی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده بودند.

سرانجام روز یک‌شنبه ۱۸ دی‌ماه ۱۴۰۱ فواد سلیمی با تودیع قرار وثیقه یک میلیارد تومانی به صورت موقت و تا زمان پایان مراحل دادرسی از زندان مرکزی سنندج آزاد شد. رفیق و فواد سلیمی طی مدت بازداشت از دسترسی به وکیل و ملاقات با خانواده محروم بوده‌اند.

به گفته یک منبع نزدیک رفیق و فواد سلیمی در بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج به شدت مورد شکنجه روحی و فیزیکی نیروهای امنیتی قرار گرفته‌اند.

رفیق سلیمی نیز یکی از پرشمار بازداشت شدگان اعتراضات سراسری اخیر است که با اتهام «افساد فی‌الارض» روبه‌رو شده است، اتهامی که این روزها در دادگاه‌های انقلاب به مثابه اتهامی انتقام‌جویانه برای ایجاد رعب علیه معترضان صادر و احکام سنگینی را برای بازداشت‌شدگان بە همراه خواهد داشت.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید