جلسه رسیدگی به اتهام های پیمان فرهنگیان شاعر و فعال کارگری برگزار خواهد شد

پیمان فرهنگیان

پیمان فرهنگیان شاعر و فعال کارگری با دریافت ابلاغیه ای از سوی دادگاه آستانه اشرفیه احضار شده است. در این ابلاغیه اتهام این فعال کارگری «تبلیغ علیه نظام» عنوان شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز چهارشنبه چهارم مردادماه ۱۴۰۲، پیمان فرهنگیان شاعر و فعال کارگری از سوی شعبه ١٠٢ دادگاه کیفری دو شهرستان آستانه اشرفیه احضار شد.

بر اساس ابلاغیه صادر شده جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام های این شاعر و فعال کارگری در تاریخ ۱٢ مردادماه ١۴٠٢ برگزار خواهد شد. طبق این ابلاغیه اتهام مطروحه علیه این فعال کارگری «تبلیغ علیه نظام» می‌باشد.

بر اساس دادنامه‌ای که روز چهارشنبه ۲۶ تیرماه ۱۴۰۲، توسط شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو شهرستان آستانه اشرفیه به ریاست قاضی محمدحسین محسنی صادر و اخیراً به وی ابلاغ شده است، پرونده آقای فرهنگیان به دلیل عدم صلاحیت شعبه مذکور در رسیدگی به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به دادگاه انقلاب ارسال شد.

پیش‌تر قرار مجرمیت وی توسط اسکندر شریف‌پور، بازپرس شعبه دوم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان آستانه اشرفیه از بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام» صادر شد.

پیمان فرهنگیان شاعر و فعال کارگری ساکن بندر کیاشهر در استان گیلان است که پیش از این به دلیل فعالیت‌های خود سابقه بازداشت و محکومیت داشته است. وی نهایتاً آذرماه سال ١۴٠١ به صورت مشروط از زندان لاهیجان آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید