دادگاه انقلاب اهواز: شهاب نظری، به تحمل سه سال حبس تعزیری محکوم شد

شهاب نظری

شهاب نظری، توسط شعبه اول دادگاه انقلاب اهواز، به تحمل سه سال حبس تعزیری با احتساب روزهای بازداشت اولیه محکوم شد. این حکم از بابت اتهام هایی همچون توهین به رهبری در فضای مجازی و فعالیت تبلیغی علیه نظام، صادر شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طی روزهای اخیر، شهاب نظری، فرزند علیمحمد، مجرد، ساکن شهرستان ایذه از توابع استان خوزستان، پس از محاکمه در بخش اول پرونده قضایی خود توسط قاضی شعبه یک دادگاه انقلاب اهواز، از بابت دو اتهام (توهین به رهبری) و (فعالیت تبلیغی علیه نظام) در مجموع به تحمل سه سال حبس تعزیری با احتساب روزهای بازداشت اولیه محکوم شد.

این شهروند اهل شهرستان ایذه در بخش دوم از هم پرونده در انتظار اعلام نتیجه دادرسی خود از سوی شعبه دادگاه کیفری دو اهواز است.

براساس دادنامه صادره توسط قاضی شعبه اول دادگاه انقلاب اهواز، که در تاریخ ۲۷ خرداد ماه ۱۴۹۲، صادر و به حسین علی حاتمی، وکیل مدافع متهم این پرونده ابلاغ شده شهاب نظری از بابت اتهام (توهین به رهبری در فضای مجازی) به تحمل دو سال حبس تعزیری و به اتهام (فعالیت تبلیغی علیه نظام) هم به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم شده است.
در صورت  تائید این حکم در دادگاه تجدیدنظر استان خوزستان و اعمال ماده ۱۳۴ مجازات اسلامی، تحمل اشد مجازات یعنی دو سال حبس تعزیری برای شهاب نظری لازم به اجرا خواهد شد.

همچنین، بخش دوم پرونده شهاب نظری، از بابت اتهام (نشر اکاذیب در فضای مجازی) به شعبه دادگاه کیفری ۲ اهواز ارجاع شده و با توجه به صدور کیفرخواست وی در انتظار رای دادگاه خود است.

شهاب نظری، در تاریخ ۲۶ خرداد ماه ۱۴۰۲، توسط شعبه اول دادگاه انقلاب اهواز از بابت اتهامات(توهین به رهبری) و (فعالیت تبلیغی علیه نظام)،محاکمه و دادنامه وی در تاریخ ۲۷ خرداد ماه ۱۴۰۲، صادر شده است.

لازم به اشاره است، شهاب نظری، در تاریخ ۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، توسط نیروهای امنیتی در شهرستان ایذه از توابع استان خوزستان، بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه اداره اطلاعات اهواز مرکز استان خوزستان و طی مراحل بازجویی ها و تفهیم اتهام، در تاریخ ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان از زندان شیبان اهواز، آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید