دادگاه کیفری کرمان: منصور ایران‌ پور، خبرنگار، فعال رسانه‌ای و سیاسی احضار شد

منصور ایران‌ پور

منصور ایران پور، خبرنگار، فعال رسانه‌ای و سیاسی، برای محاکمه به دادگاه کیفیر کرمان احضار شد. این خبرنگار از بابت اتهام های «نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی» خواهد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز شنبه هفت مرداد ماه ۱۴۰۲، منصور ایران پور، فعال سیاسی و خبرنگار اهل استان کرمان، توسط شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری دو آن استان از بابت اتهام «نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی» محاکمه خواهد شد.

این خبرنگار و فعال رسانه‌ای، پیش‌تر هم با توجه به پرونده سازی از بابت اتهامی مشابه به تحمل حبس محکوم و پس از سپری کردن دوران حبس از زندان مرکزی کرمان، آزاد شد.

یک منبع مطلع در این ‌باره گفت:”آقای ایران‌پور در حالی برای محاکمه از بابت پرونده ای جدید به دادگاه کیفری احضار شده که چندی پیش با توجه به اتمام دوران حبس تعزیری یک ساله خود از زندان مرکزی کرمان، آزاد شده بود و پرونده جدید تشکیل شده بر علیه این خبرنگار با شکایت دادستان شهرستان جیرفت به اتهام «نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی» پس از ابلاغ کیفرخواست به دادگاه ارجاع و تاریخ محاکمه متهم این پرونده تعیین شد.”

این منبع مطلع همچنین افزود:”این پرونده سازی بر علیه آقای ایران پور، با توجه اسناد مورد ادعای دادستان شهرستان جیرفت مبنی بر «نشر اکاذیب» مربوط به چهار سال قبل بوده و آقای ایران پور، حدود دو سال قبل در پرونده ای با همین اتهام «نشر اکاذیب» به تحمل یک سال زندان محکوم و پس از تحمل حبس از زندان کرمان، آزاد شد.”

لازم به اشاره است، منصور ایران پور، مدتی قبل با حضور در شعبه ۱۱ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب استان کرمان، و ارائه دفاعیات خود به سینا بنی اسد، بازپرس شعبه مذکور، در تاریخ ۶ خرداد ماه ۱۴۰۲، قرار مجرمیت (کیفرخواست) خود را دریافت کرده بود.

این‌روزنامه نگار و فعال رسانه ای، در تاریخ ۲۶ دی ماه ۱۴۰۰، توسط شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری۲ شهرستان جیرفت به ریاست قاضی مسلم‌ سالاری از بابت اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی از طریق انتشار تصاویر و عکس خلاف عفت عمومی، به تحمل ۱ سال حبس تعزیری و پرداخت ۱۵ میلیون تومان جریمه نقدی شد. این حکم در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، در دادگاه تجدیدنظر استان کرمان عینا تائید و به منصور ایران پور ابلاغ و در خرداد ماه ۱۴۰۱، پس از احضار به دفتر رئیس دادگستری استان کرمان بازداشت و به زندان استان کرمان، منتقل شد و پس از سپری کردن دران حبس ۱ ساله خود در خرداد ماه ۱۴۰۲، آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید