احضار رقیه کبیری، شاعر، نویسنده و فعال ادبی، به وزارت اطلاعات تبریز

رقیه کبیری

رقیه کبیری، فعال ادبی به اداره اطلاعات تبریز احضار شد. خانم کبیری می گوید: “علت احضارم مرتبط با تجمعی که در تاریخ ۲۳ مرداد ماه ۱۴۰۲، از سوی جمعی از زنان حامی محیط زیست، در اعتراض به خشک شدن دریاچه ارومیه در مقابل استانداری آذربایجان شرقی برگزار شده بود”.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز سه شبه ۲۴ مرداد ماه ۱۴۰۲، رقیه کبیری، شاعر، نویسنده و فعال ادبی، ساکن شهر تبریز، طی یک تماس تلفنی به اداره نظارت و پیگیری وزارت اطلاعات در تبریز، احضار شد.

این فعال ادبی، با انتشار متنی در صفحه شخصی خود ضمن اعلام این خبر، علت احضارش را مرتبط با تجمعی که در تاریخ ۲۳ مرداد ماه ۱۴۰۲، از سوی جمعی از زنان حامی محیط زیست، در اعتراض به خشک شدن دریاچه ارومیه در مقابل استانداری آذربایجان شرقی برگزار شده بود عنوان کرد.

لازم به اشاره است، طی روزهای اخیر، اعتراضاتی توسط فعالان مدنی و محیط زیست در استانهای آذربایجان شرقی و غربی، در اعتراض به عدم توجه برای احیای دریاچه ارومیه در آن استانها برگزار شد.

رقیه کبیری، نویسنده ۲۰ عنوان داستان، رمان، شعر و سفرنامه به زبان تُرکی است اما در پی اعمال محدودیت و دخالت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این فعال ادبی آثار وی با سانسور مواجه شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید