فرید صفرلی، تبعه کشور آذربایجان به تحمل دو سال حبس محکوم شد

فرید صفرلی

بنا بر اعلام یکی از کانال های نزدیک به نهادهای امنیتی، فرید صفرلی، تبعه کشور آذربایجان توسط مرجع قضایی از بابت اتهام «جاسوسی» به دو سال حبس محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، فرید صفرلی، تبعه کشور آذربایجان که پیش‌تر به اتهام «جاسوسی» بازداشت و محاکمه شده بود به تحمل دو سال حبس تعزیری محکوم شد.

یکی از کانال های نزدیک به نهادهای امنیتی اعلام کرد، آقای صفرلی به اتهام «جاسوسی» در ایران به دو سال حبس محکوم شده است.

پیش‌تر این کانال مدعی شده بود، فرید صفرلی، دانشجوی تبعه کشور آذربایجان در آلمان که اسفندماه سال گذشته به ایران سفر کرده، به اتهام “جاسوسی” بازداشت شده است.

لازم به ذکر است، در اسفند ماه ۱۴۰۱، وزارت خارجه جمهوری آذربایجان با ارسال نامه ای به سفارت ایران در باکو اعلام کرده بود: “فرید صفرلی، ۲۶ ساله و دانشجوی دانشگاه فردریش شیلر شهر جنا در آلمان در تاریخ ۲۰ فوریه ۲۰۲۳ به ایران سفر کرده و از تاریخ ۴ مارس همان سال ناپدید شده است.‌‌”

در گزارش مذکور به محل نگهداری آقای صفرلی اشاره ای نشده است.

هر چند مقابله با امر جاسوسی به عنوان نقض حقوق بشر در نظر گرفته نمی شود ولی با توجه به سابقه دولت ایران در استفاده ابزاری از این عنوان برای برخورد با مخالفان سیاسی، طرح چنین ادعاهایی بخصوص با روشن نبودن جزئیات و روند دادرسی همواره با دیده تردید نگریسته می‌شود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید