دادگاه انقلاب رشت: سوسن بادوام شهروند بهایی به تحمل چهار سال و یک ماه و ۱۷ روز حبس و مجازات تکمیلی محکوم شد

سوسن بادوام

دادگاه انقلاب رشت، طی صدور حکمی سوسن بادوام را به تحمل چهار سال و یک ماه و ۱۷ روز حبس و مجازات تکمیلی محکوم کرد. این حکم بر اساس اتهام های فعالیت آموزشی یا تبلیغی انحرافی مغایر یا مخل به شرع مقدس اسلام در قالب فرقه، گروه، جمعیت یا مانند آن و فعالیت تبلیغی علیه نظام، علیه این شهروند بهایی صادر شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز دوشنبه ۳۰ مرداد ماه ۱۴۰۲، سوسن بادوام، شهروند بهایی، ساکن رشت مرکز استان گیلان، که پیش‌تر توسط شعبه اول دادگاه انقلاب رشت به ریاست مهدی راسخی، محاکمه شده بود در مجموع به تحمل چهار سال و یک ماه و ۱۷ روز حبس تعزیری و بعنوان مجازات تکمیل هم به ۱۰ سال محرومیت از حقوق اجتماعی، محکوم شد.

براساس دادنامه صادره؛ سوسن بادوام، از بابت اتهام (فعالیت آموزشی یا تبلیغی انحرافی مغایر یا مخل به شرع مقدس اسلام در قالب فرقه، گروه، جمعیت یا مانند آن) به تحمل سه سال و شش ماه و یک روز حبس تعزیری، به اتهام (فعالیت تبلیغی علیه نظام) هم به تحمل هفت ماه و ۱۶ روز حبس تعزیری محکوم شده و بعنوان مجازات تکمیلی هم به ۱۰ سال محرومیت از حق عضویت در احزاب، گروها و دسته جات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، محکوم شده است.

با توجه به حکم صادره و به فرض تائید آن در شعبه دادگاه تجدیدنظر استان گیلان، پس از اعمال تجمیع جرائم، تحمل اشد مجازات یعنی سه سال و شش ماه و یک روز حبس تعزیری برای سوسن بادوام، لازم به اجرا خواهد شد.

سوسن بادوام، در تاریخ ۲۸ آذر ماه ۱۴۰۱، در پی یورش ماموران اداره اطلاعات شهر رشت به منزل وی و تفتیش و توقیف برخی لوازم شخصی اش، دستگیر و پس از انتقال به بازداشتگاه آن نهاد امنیتی و طی مراحل بازجویی و تفهیم اتهام، سپس به زندان مرکزی (لاکان) شهر رشت منتقل شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید