حبس تعلیقی: مصطفی احمدزاده به یک سال و شش ماه حبس محکوم شد

مصطفی احمدزاده

مصطفی احمدزاده، شهروند ساکن رشت و از بازداشت شدگان اعتراض های سراسری ۱۴۰۱، از سوی دادگاه انقلاب این شهر به یک سال و شش ماه حبس محکوم، این حکم به مدت سه سال به حالت تعلیق در آمده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، مصطفی احمدزاده، شهروند ساکن رشت و از بازداشت شدگان اعتراض های سراسری ۱۴۰۱، توسط دادگاه انقلاب این شهر مجموعا به یک سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شد. این میزان حبس به مدت سه سال به حالت تعلیق در آمده است.

بر اساس حکمی که توسط شعبه اول دادگاه انقلاب رشت به ریاست قاضی احمد درویش گفتار صادر و به وی ابلاغ شده است، آقای احمدزاده ار بابت اتهام «اخلال در نظم و آسایش عمومی» به یک سال حبس تعزیری و بابت اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به شش ماه حبس و مجموعا یک سال و شش ماه حبس محکوم شده است. این میزان حکم صادره به مدت سه سال به حالت تعلیق در آمده است.

مصطفی احمدزاده، شهروند ساکن رشت، در تاریخ یکم مهرماه ۱۴۰۱ در جریان اعتراض های سراسری بازداشت و پس حدود یک ماه با تودیع قرار وثیقه از زندان لاکان رشت آزاد شد.

این شهروند معترض، پیش از بازداشت در جریان اعتراض های سراسری مورد هدف گلوله های ساچمه ای نیروهای امنیتی قرار گرفته بود.

یک منبع نزدیک به خانواده این شهروند گفت: “ساچمه های باقی مانده در زیر چشم وی، به سمت عروق چشم حرکت کرده و اکثر پزشکان به دلیل ریسک بالا از انجام عمل جراحی خودداری می‌کنند.”

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید