(زن، زندگی، آزادی) پایان اعتصاب غذای نازیلا معروفیان و آزادی ایشان با تودیع قرار کفالت

نازیلا معروفیان

نازیلا معروفیان، پس از طی مراحل بازجویی با تودیع قرا کفالت از زندان اوین آزاد شد. او در که اعتصاب غذا به سر می برد با آزادی از زندان به اعتصاب غذای خود پایان داد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، عصر روز شنبه ۱۸ شهریور ماه ۱۴۰۲، نازیلا معروفیان، اهل شهرستان سقز، ساکن تهران و دانشجوی رشت روزنامه نگاری در دانشگاه علامه طباطبایی، محبوس و بلاتکلیف در زندان اوین، پس از اتمام مراحل بازپرسی و تفهیم اتهام با تودیع قرار کفالت آزاد شد.

نازیلا معروفیان، پیش از این هم در جریان اعتراض های  سراسری ۱۴۰۱، بازداشت و پس از طی مراحل بازجویی ها و تفهیم اتهام به حبس تعزیری محکوم شد ولی چندی بعد با قید وثیقه آزاد شد اما مجددا طی ۲ مرحله توسط نیروهای امنیتی در تهران، دستگیر و پس از تفهیم اتهام آزاد شده بود.

براساس این گزارش، آزادی نازیلا معروفیان، پس از تفهیم اتهام وی و با تودیع قرار کفالت صورت گرفته است.

لازم به اشاره است، نازیلا معروفیان، در تاریخ ۸ شهریور ماه ۱۴۰۲، برای چهارمین مرحله، پس از یورش خشونت بار نیروهای امنیتی به منزل وی در تهران و تفتیش و توقیف برخی لوازم الکترونیکی شخصی اش، بازداشت و برای تشکیل پرونده قضایی به بازداشتگاه و سپس زندان منتقل شده بود اما در تاریخ ۱۲ شهریور ماه ۱۴۰۲، از بابت یکی دیگر از پرونده های قضایی خود توسط ایمان افشاری، قاضی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران، از بابت اتهام (فعالیت تبلیغی علیه نظام) به تحمل ۱ سال حبس تعزیری و پرداخت جریمه نقدی به میزان ۱۵۰ میلیون ریال وجه نقدمحکوم شد.

نازیلا معروفیان، پیش از این هم در تاریخ ۲۲ مرداد ماه ۱۴۰۲، در حالی که مدتی را در بازداشت به سر برده و بر اثر فشارهای روحی و روانی ناشی از بلاتکلیفی در بازداشت با مشکلات تنفسی و قلبی مواجه شد با قید وثیقه ای به مبلغ ۳۰۰ میلون تومان، از زندان اوین آزاد شد اما در تاریخ ۲۳ مرداد ماه ۱۴۰۲، مجددا توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از انتقال به مقر پلیس امنیت تهران و طی مراحل بازجویی ها و سپس تفهیم اتهام در دادسرا به زندان قرچک ورامین، منتقل و در تاریخ ۲۵ مرداد ماه ۱۴۰۲، با تودیع قرار کفالت، آزاد شده بود.

ماموران وزارت اطلاعات، چندی قبل، با یورش به منزل نازیلا معروفیان و تفتیش و توقیف برخی لوازم شخصی این دانشجوی رشته روزنامه نگاری، وی را برای تاریخ رسیدگی ۱۷ تیر ماه ۱۴۰۲ به شعبه ۱ بازپرسی دادسرای ناحیه ۳۳ تهران واقع در زندان اوین احضار  شد و در تاریخ ۱۷ تیر ماه ۱۴۰۲، در پی مراجعه به آن جلسه بازپرسی، پس از تفهیم اتهام بازداشت  و پس از انتقال به بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات واقع در زندان اوین و طی مراحل بازجویی ها و تفهیم اتهامات(اجتماع و تبانی) و (فعالیت تبلیغی علیه نظام) در شعبه ۱ بازپرسی دادسرای ناحیه ۳۳ تهران، به بند زنان زندان اوین منتقل و در بلاتکلیفی بسر برده بود.

نازیلا معروفیان، در تاریخ ۸ آبان ماه ۱۴۰۱، پس از انتشار مصاحبه ای که با امجد امینی پدر مهسا امینی انجام داده بود توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان اوین منتقل و مدتی زیادی را در بلاتکلیفی به سر برد و نهایتا در تاریخ ۱۹ دی ماه ۱۴۰۱، با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان آزاد شد.

با آغاز مراحل دادرسی، نازیلا معروفیان، پس از محاکمه در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران، سپس اوایل بهمن ماه ۱۴۰۱، از بابت اتهامات (تبلیغ علیه نظام) و (نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی از طریق انتشار مصاحبه با پدر مهسا امینی) در مجموع به تحمل ۲ سال حبس با طول مدت تعلیق ۵ ساله، پرداخت ۲۵۰ میلیون ریال جزای نقدی و ۵ سال منع خروج از کشور محکوم شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید