الهە محمدی و نیلوفر حامدی در مجموع به ۲۵ سال محکوم شدند

الهە محمدی و نیلوفر حامدی

الهە محمدی و نیلوفر حامدی توسط دادگاه انقلاب تهران به ترتیب به ۱۲ سال و ۱۳ سال حبس محکوم شدند این حکم بر اساس اتهام‌هایی همچون همکاری با دولت متخاصم، اجتماع و تبانی بر ضد امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیە نظام، صادر شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طی روزهای اخیر دو روزنامه‌نگار به‌نام‌های الهە محمدی و نیلوفر حامدی توسط دادگاه انقلاب تهران در مجموع به ۲۵ سال و مجازات‌های تکمیلی محکوم شدند.

بر اساس احکام بدوی شعبە ١٥ دادگاه انقلاب، الهە محمدی و نیلوفر حامدی بە اتهام همکاری با دولت متخاصم، اجتماع و تبانی بر ضد امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیە نظام، بە ترتیب بە ۱۲ و ۱۳ سال حبس محکوم شدند.

همچنین، مجازات تکمیلی دو سال ممنوعیت از عضویت در احزاب، گروه‌های سیاسی و فعالیت در فضای مجازی، رسانه‌ها و مطبوعات، محکوم شدند
.

بر اساس رای صادرە، الهه محمدی به اتهام “همکاری با دولت متخاصم”، به ۶ سال حبس، “اجتماع و تبانی بر ضد امنیت کشور”  بە ۵ سال و “فعالیت تبلیغی علیە نظام” به یک سال حبس محکوم شد.

نیلوفر حامدی نیز به اتهام “همکاری با دولت متخاصم” به تحمل ۷ سال حبس، “اجتماع و تبانی بر ضد امنیت کشور”  ۵ سال حبس و “فعالیت تبلیغی علیە نظام” به تحمل یک سال حبس محکوم شد.

درصورت تایید حکم صادرە از سوی دادگاه تجدید نظر، با اعمال ماده ۱۳۴ مجازات اسلامی، مجازات اشد ۶ سال حبس برای الهه محمدی و ۷ سال حبس برای نیلوفر حامدی با احتساب ایام بازداشتی، قابل اجرا خواهد بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید