مرگ مشکوک یک شهروند چند ساعت پس از بازداشت در وزارت اطلاعات ارومیه

منصور سلامت

منصور سلامت شهروند اهل یکی از روستاهای ارومیه چند ساعت بعد از بازداشت به طرز مشکوکی جان خود را از دست داد. این اولین بار نیست که یکی بازداشتی زیر شکنجه‌ی نیروهای امنیتی جان خود را از دست می دهد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز چهارشنبه ششم دی ماه ۱۴۰۲، یک شهروند به نام منصور سلامت فرزند محکوم اهل روستای «پسان» از توابع منطقه ترگور ارومیه چند ساعت پس از بازداشت در یک بازداشتگاه امنیتی این شهر جان خود را از دست داد.

به گفته یک منبع مطلع، نیروهای امنیتی صبح روز چهارشنبه به اتهام «نگهداری سلاح شکاری» این شهروند را بازداشت و وی را به بازداشتگاه امنیتی «نه پله» منتقل کرده بودند.

این منبع مطلع افزود: آقای سلامت بر اثر فشار و شکنجه نیروهای امنیتی در بازداشتگاه جان خود را از دست داده و شامگاه چهارشنبه نیروهای امنیتی خبر مرگ این شهروند را از طریق تماس تلفنی به خانواده‌اش اعلام کردند.

این منبع مطلع اظهار داشت: نیروهای امنیتی عنوان کردند که منصور سلامت به دلیل ترس و فشار روحی در بازداشت دچار سکته شده و جان خود را از دست داده است.

جسد این شهروند کُرد پس از انتقال به پزشکی قانونی ارومیه به خانواده‌اش تحویل داده شده و روز پنج‌شنبه هفتم دی‌ماه در زادگاهش به خاک سپرده شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید