انتقال عثمان اسماعیلی از زندان سقز به اوین

عثمان اسماعیلی

عثمان اسماعیلی، فعال کارگری از سوی دستگاه قضایی به صورت ناگهانی به زندان اوین منتقل شد. هنوز از دلایل انتقال این زندانی اطلاعی در دست نیست.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز دوشنبه ۱۱ دی ماه ۱۴۰۲، عثمان اسماعیلی، فعال کارگری توسط شعبه دوم اجرای احکام کیفری سقز به زندان اوین در تهران منتقل شده است.

به گفته یک منبع مطلع، روز یکشنبه سوم دی‌ماه، این فعال کارگری به دلیل بیماری «فتق اینگوینال» به بیمارستان خارج از زندان منتقل و پزشکی قانونی سقز تأیید کرد که وی باید در اسرع وقت مورد عمل جراحی قرار گیرد، پس از پیگیری خانواده اسماعیلی و تأمین قرار وثیقه یک میلیاردی، مسئولین قضایی سقز اظهار داشتند که کارهای اداری مربوطه تا روز دوشنبه یازدهم دی‌ماه به طول می‌انجامد و در روز دوشنبه ایشان به مرخصی استعلاجی فرستاده می‌شود.

این منبع مطلع افزود: صبح روز دوشنبه، خانواده این فعال کارگری برای استقبال از ایشان به زندان مرکزی سقز مراجعه می‌کنند، اما پس از حدود دو ساعت انتظار، مسئولین زندان، آنها را مطلع می‌سازند که بیش از دو ساعت است که ما عثمان اسماعیلی را آزاد کرده‌ایم، حاضرین با شنیدن این خبر شوکه شده و پس از اعتراض به شرایط پیش آمده؛ با قاضی پرونده ایشان، در شعبه دوم اجرای احکام کیفری سقز دیدار می‌کنند.

این منبع مطلع گفت: قاضی پرونده به خانواده این فعال کارگری اطلاع داده که برای رسیدگی بهتر به بیماری آقای اسماعیلی، تصمیم گرفتیم که وی را به زندان اوین تهران منتقل کنیم.

روز دوشنبه بیست و دوم آبان‌ماه، عثمان اسماعیلی پس از مراجعه به شعبه دوم اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب سقز جهت اجرای حکم حبس بازداشت و روانه زندان شد.

این فعال کارگری از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب سقز به اتهام “عضویت در کومله سازمان کردستان حزب کمونیست ایران” به سی و یک ماه و پانزده روز حبس و به اتهام “تبلیغ علیه نظام از طریق شرکت در مراسم خاکسپاری ژینا امینی” به هفت ماه و پانزه روز حبس تعزیری محکوم شده بود.

روز یکشنبه بیست و هشتم خردادماه، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات عثمان اسماعیلی به ریاست قاضی “جواد مصطفایی”، رئیس شعبه اول دادگاه انقلاب سقز و “کیوان جهانی”، مستشار دادگاه انقلاب سقز برگزار شده بود.

روز دوشنبه بیست و هشتم فروردین‌ماه، عثمان اسماعیلی با تودیع قرار وثیقه یک میلیارد تومانی به صورت موقت تا پایان مراحل دادرسی از زندان سقز آزاد شد.

روز چهارشنبه بیست و چهارم اسفندماه ١٤٠١، این فعال کارگری از بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج به زندان سقز منتقل شد.

روز چهارشنبه نوزدهم بهمن‌ماه ١٤٠١، آقای اسماعیلی بدون ارائه حکم قضایی در خیابان “شهدا” سقز از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و پس از یک هفته از بازداشتگاه اداره اطلاعات سقز به بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج منتقل شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید