سه شهروند اهل بوکان به «افساد فی الارض» متهم شدند

رئوف شیخ‌معروفی، کامران سلطانی و محمد فرجی

سه شهروند اهل بوکان به‌نام‌های رئوف شیخ‌معروفی، کامران سلطانی و محمد فرجی، بدون داشتن وکیل تعیینی و زیر شکنجه جهت اعتراف اجباری به «افساد فی الارض» متهم شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، رئوف شیخ‌معروفی، کامران سلطانی و محمد فرجی، سه شهروند اهل بوکان که در جریان خیزش اعتراضی زن، زندگی، آزادی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بودند، بدون دسترسی به وکیل تعیینی به «افساد فی الارض» متهم شدند.

به گفته یک منبع مطلع، این افراد درحالیکه از دسترسی به وکیل تعیینی طی ۱۰ ماه بازداشت موقت محروم شده‌اند، به اتهام «فساد فی الارض» تفهیم اتهام شده‌اند و تهدید به صدور حکم اعدام شده‌اند.

این منبع مطلع افزود؛ حکومت برای این سه بازداشت شده وکیل تسخیری اتخاذ کرده، اما تاکنون نه خود و نه خانواده‌هایشان نمی‌دانند این وکلا چه کسانی هستند و اگر زمان دادگاه آنها به خانواده اطلاع داده شود، خانواده‌ها می‌توانند وکیل تسخیری را ببینند.

منبع آگاه می‌گوید، نهادهای امنیتی و قضایی با آزادی موقت این سه بازداشت‌شده مخالفت کرده و از صدور قرار تأمین وثیقه خودداری کرده‌اند.

این سه شهروند پس از بازداشت جهت بازجویی به بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه منتقل و نیروهای امنیتی برای انجام اعترافات اجباری و پذیرش اتهام «مشارکت در قتل یکی از نیروهای امنیتی» در بوکان، آنان را تحت شکنجه‌های جسمی و روحی شدید قرار دادند.

رئوف شیخ‌معروفی در تاریخ پنجم دی‌ماه ١٤٠١، محمد فرجی در تاریخ سوم اسفندماه ١٤٠١ و کامران سلطانی در تاریخ هشتم اسفندماه ١٤٠١ بدون ارائه حکم قضایی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بودند.

این سه شهروند در تاریخ بیستم خردادماه ١٤٠٢ با اتمام مراحل بازجویی از بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه به زندان بوکان منتقل و تاکنون با قرار بازداشت موقت در این زندان به سر می‌برند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید