اجرای حکم حبس و تبعید پرهام پروری، انتقال ایشان از زندان اوین به زندان ایرانشهر

پرهام پروری

پرهام پروری، یکی از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، محبوس در زندان اوین جهت تحمل محکومیت و اجرای حکم تبعید به زندان ایرانشهر منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز شنبه ۲۳ دی ماه ۱۴۰۲، پرهام پروری، یکی از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، جهت اجرای حکم حبس و تبعید از زندان اوین به زندان ایرانشهر منتقل شد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده آقای پروری ضمن تایید این خبر گفت: “روز گذشته آقای پروری را بدون اطلاع قبلی جهت اجرای حکم حبس و تبعید از زندان اوین به زندان ایرانشهر منتقل کردند. پرهام در حالی که اخیرا با حکم قضایی به تبعید به زندان جاسک محکوم شده بود، روز جاری در تماسی با نزدیکان خود اعلام کرد که در زندان ایرانشهر به سر می برد.”

در تاریخ هفتم خرداد ۱۴۰۲، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات پروهام پروری توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی عموزاد برگزار شد.

اواخر خرداد سال جاری، مرجع قضایی مذکور آقای پروری را به ده سال تبعید به زندان جاسک در استان هرمزگان و پنج سال حبس تعزیری محکوم کرد. حکم صادره نهایتا توسط شعبه نهم دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تایید شد.

پیش‌تر رامین صفرنیا، وکیل مدافع آقای پروری با انتشار مطلبی در رابطه با اتهامات مطروحه علیه موکل خود اعلام کرده بود: “در آخرین تماسی که موکلم، پرهام پروری با پدرش داشته است اظهار کرده که به موکل گفته اند محاربه از اتهامات برداشته شده و به اجتماع و تبانی، تشویش اذهان عمومی و مخدوش کردن پلاک تفهیم اتهام گردیده است.”

کماکان از مصادیق اتهامات مطروحه علیه آقای پروری اطلاعی حاصل نشده است.
پرهام پروری در تاریخ ۱۲ مهرماه ۱۴۰۱، در جریان اعتراضات سراسری در تهران بازداشت شد. وی در تاریخ چهاردهم دی ماه همان سال از بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین به زندان تهران بزرگ منتقل شد. او نهایتا بیست فروردین سال جاری، بدون اطلاع قبلی از زندان تهران بزرگ به اندرزگاه شش زندان اوین منتقل انتقال یافته بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید