انتقال سینا دشمیر، جهت تحمل محکومیت خود به زندان نقده

سینا دشمیر

سینا دشمیر، شهروند اهل یکی از روستاهای پیرانشهر جهت تحمل محکومیت خود به زندان نقده منتقل شد. او پیش‌تر توسط دادگاه کیفری پیرانشهر به حبس و جزای نقدی محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز یک شنبه یکم بهمن ماه ۱۴۰۲، سینا دشمیر، شهروند اهل روستای “گزگسک” از توابع پیرانشهر جهت تحمل محکومیت خود به زندان نقده منتقل شد.

سینا دشمیر، شهروند اهل روستای “گزگسک” از توابع پیرانشهر، در تاریخ بیست و هشتم دی ماه سال گذشته، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و در تاریخ بیست و پنجم بهمن ماه سال گذشته با تودیع قرار وثیقه چهار میلیارد تومانی از زندان نقده آزاد شد.

این شهروند پیش‌تر توسط شعبه اول دادگاه انقلاب مهاباد به ریاست قاضی “امیر اوجاقلو” به اتهام “عضویت در یکی از احزاب مخالف نظام” به سه سال و چهار ماه حبس و به اتهام “شعار نویسی و اقدام علیه امنیت ملی” به سی و پنج ماه حبس محکوم شده بود. با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی سه سال و چهار ماه حبس در خصوص وی قابل اجرا است.

همچنین سینا دشمیر در پرونده‌ای دیگر از بابت اتهام “اخلال در نظم و آسایش عمومی” از سوی شعبه ١٠٢ دادگاه کیفری دو پیرانشهر به ریاست قاضی “رضا قهرمانی ساعتلو” به پرداخت پنجاه ميليون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت جمهوری اسلامی ایران جایگزین از سه ماه حبس تعزیری و تحمل ٤٠ ضربه شلاق تعزیری بدور از انظار عمومی و در مکانی مسقف و به غير از سر و صورت و عورتين محکوم شده بود.

روز یکشنبه یکم بهمن‌ماه سال جاری، سینا دشمیر جهت اجرای حکم حبس به زندان نقده منتقل شد. این شهروند ۲۵ ساله، متاهل و دارای یک فرزند است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید