دیوان عالی کشور اعاده دادرسی رضا رسایی را رد کرد

رضا رسایی

دیوان عالی کشور درخواست اعاده دادرسی به پرونده رضا رسایی را رد کرد. این زندانی در خطر اجرای حکم اعدام قرار دارد. با وجود ارائه شهادت شاهدان جدید مبنی بر بی‌گناهی رضا رسایی و دیگر ایرادات پرونده، درخواست اعاده دادرسی این زندانی رد شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، دیوان عالی کشور درخواست اعاده دادرسی وکلای رضا رسایی، زندانی محکوم به اعدام را رد کرده است.

پیشتر، وکلای مدافع این زندانی در اعتراض به تایید حکم اعدام صادره دادگاه بدوی در دیوان عالی، با توجه به ایرادات و ابهامات فراوان در پرونده، خواستار اعاده دادرسی شدند.

گفته می‌شود “شهادت شاهدان جدید مبنی بر بی‌گناهی رضا رسایی و دیگر ایرادات پرونده” به عنوان ادله کافی برای اعاده دادرسی، پذیرفته نشده‌ است.

پیش از آن، پرونده رضا رسایی پس از تایید حکم قصاص نفس در دیوان عالی جمهوری اسلامی، به دایره اجرای احکام دادگستری کل استان کرمانشاه ارسال شده بود.

رضا رسایی، جوان ۳۴ ساله اهل شهر صحنه استان کرمانشاه به اتهام واهی قتل “نادر بیرامی”، رییس سازمان اطلاعات سپاه این شهر به اعدام محکوم شده است.

این جوان، در تاریخ سوم آذر ۱۴۰۱، توسط اداره آگاهی در شهریار تهران بازداشت و مدتی بعد به زندان دیزل‌آباد کرمانشاه منتقل شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید