بازداشت و بلاتکلیفی از وضعیت ۱۰ شهروند اهل بوکان در زندان ارومیه

تیفور سلیمی‌بابامیری، جلیل مولودی، هیمن کرمانج، احمد مام‌زاده، ابوبکر مام‌زاده، سوران قاسمی، پژمان سلطانی، کاوه صالحی، رزگار بابامیری و جوانمرد مام‌خسروی

روز چهارشنبه چهار بهمن ماه ۱۴۰۲، ۱۰ شهروند به‌نام‌های تیفور سلیمی‌بابامیری، جلیل مولودی، هیمن کرمانج، احمد مام‌زاده، ابوبکر مام‌زاده، سوران قاسمی، پژمان سلطانی، کاوه صالحی، رزگار بابامیری و جوانمرد مام‌خسروی اهل بوکان علیرغم گذشت پنج ماه از زمان دستگیری، همچنان به صورت بلاتکلیف در زندان ارومیه به‌سر می‌برند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی،۱۰ شهروند اهل بوکان که به اتهامات سیاسی بازداشت شده‌اند، از حقوق اولیه خود محروم هستند. آنها بدون ارائه حکم قضایی بازداشت شده‌اند و مدت پنج ماه را در بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه به‌سر برده‌اند.

این افراد نهایتا در اوایل پاییز به زندان دریا در ارومیه منتقل شدند. این بازداشت‌ها ظالمانه و غیرقانونی است و نقض آشکار حقوق بشر است.

این افراد همچنین از حق دسترسی به وکیل محروم شده‌اند و به آنها اجازه داده نشده است که با خانواده و دوستان خود تماس بگیرند. این محدودیت‌ها نقض حقوق اساسی این افراد است و باعث رنج و نگرانی آنها و خانواده‌هایشان شده است.

بلاتکلیفی این افراد نیز نگران‌کننده است. آنها هنوز به اتهامات خود محاکمه نشده‌اند و وضعیت آنها مشخص نیست. این بلاتکلیفی می‌تواند باعث آسیب‌های روحی و روانی به این افراد شود.

بازداشت‌های خودسرانه و غیرقانونی، به ویژه در مناطق کردنشین ایران، امری رایج است. این بازداشت‌ها معمولاً بدون ارائه حکم قضایی و با هدف سرکوب اعتراضات و مخالفت‌های سیاسی انجام می‌شوند.

تا لحظه تنظیم این گزارش، از نهاد بازداشت کننده و یا اتهام‌های مطروحه علیه این شهروند اطلاعی در دست نیست.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید