آزادی موقت ساسان چمن‌آرا، از ایلام

ساسان چمن آرا

روز چهارشنبه چهار بهمن ماه ۱۴۰۲، آزادی ساسان چمن‌آرا، هنرمند کُرد اهل ایلام، با اتمام مراحل بازجویی با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز چهارشنبه چهارم بهمن‌ماه، ساسان چمن‌آرا، هنرمند کُرد اهل ایلام و از بازداشت‌شدگان خیزش اعتراضی زن، زندگی، آزادی، با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

به گفته یک منبع مطلع، اتهام مطروحه علیه این هنرمند «تبلیغ علیه نظام به نفع گروه‌های معاند» اعلام شده است.صبح روز چهارشنبه بیست و هفتم دی‌ماه، سه مامور امنیتی لباس شخصی با حمله به منزل خانوادگی ساسان چمن‌آرا، ضمن تفتیش منزل، او را بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات ایلام منتقل کردند.

روز سه‌شنبه چهارم بهمن‌ماه ١٤٠١، ساسان چمن‌آرا پس از ١٠٩ روز بازداشت با تودیع قرار وثیقه ٥٠٠ میلیون تومانی به شیوه موقت تا اتمام رسیدگی به پرونده‌اش در دادگاه تجدیدنظر از زندان تهران بزرگ آزاد شد.

این هنرمند ٣٣ ساله به اتهامات «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام» توسط شعبه ٢٩ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی «سید علی مظلوم» به پنج سال حبس تعزیری محکوم و حکم این حکم در دادگاه تجدیدنظر تأیید شده بود.

آقای چمن‌آرا طی مدت بازداشت از دسترسی به وکیل تعیینی محروم و فقط هنگام حضور در دادگاه به آن دسترسی داشته است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید