تداوم بلاتکلیفی حسن خلخال‌زرد در زندان گنبدکاووس/ او به “سب‌النبی” متهم شده است

حسن خلخال‌زرد

حسن خلخال‌زرد، اهل گالیکش گلستان که حدود چهار ماه از زمان دستگیری وی سپری شده است همچنان به صورت بلاتکلیف در زندان گنبدکاووس به سر می برد. او با اتهام «سب‌النبی» تفهیم شده است، این اتهام می‌تواند مجازات سنگینی، از جمله اعدام، در پی داشته باشد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز چهارشنبه چهار بهمن ماه، حسن خلخال‌زرد، جوان ۳۲ ساله اهل گالیکش گلستان پس از گذشت حدود چهار ماه از بازداشت همچنان به صورت بلاتکلیف در زندان گنبدکاووس تحت بازداشت به سر می‌برد.

به گفته یک منبع مطلع، آقای خلخال‌زرد که کارگر پیک موتوری است، در تاریخ ۹ مهرماه ۱۴۰۲ توسط نیروهای امنیتی در گالیکش بازداشت شد. وی به اتهام «سب‌النبی» و «توهین به مقدسات اسلام» در بازداشت به سر می‌برد.

این منبع مطلع افزود که آقای خلخال‌زرد در جریان بازجویی‌ها تحت فشار قرار گرفته و مجبور به اعترافات اجباری شده است.

خانواده آقای خلخال‌زرد بارها خواستار آزادی وی شده‌اند، اما تاکنون پاسخی از سوی مقامات قضایی دریافت نکرده‌اند.

اتهامات واهی علیه حسن خلخال‌زرد

اتهام «سب‌النبی» یکی از اتهامات واهی و بی‌اساسی است که در سال‌های اخیر علیه بسیاری از شهروندان ایرانی مطرح شده است. این اتهام می‌تواند مجازات سنگینی، از جمله اعدام، در پی داشته باشد.

در پرونده حسن خلخال‌زرد، هیچ مدرک یا سندی مبنی بر ارتکاب چنین جرمی توسط وی وجود ندارد. تنها مدرکی که علیه وی مطرح شده، اعترافات اجباری او در جریان بازجویی‌ها است.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید