بازداشت یک هنرمند بلوچ در چابهار

وسیم علی بلوچ

روز پنج‌شنبه پنجم بهمن ماه ۱۴۰۲، نیروهای امنیتی، یک هنرمند بلوچ به نام وسیم علی، را در شهر چابهار بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند. این هنرمند توسط ماموران لباس شخصی بدون ارائه حکم قضایی بازداشت شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، شامگاه روز دوشنبه دوم بهمن ماه، یک هنرمند بلوچ توسط نیروهای امنیتی لباس شخصی در شهر چابهار بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل شد. هویت این شهروند بلوچ «وسیم علی بلوچ» فرزند علی محمد و اهل چابهار عنوان شده است.

بر اساس این گزارش «وسیم توسط نیروهای لباس شخصی بدون ارائه حکم قضایی در سطح شهر بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل شده و از اتهامات مطرحه علیه این شهروند تا لحظه تنظیم خبر اطلاعی در دست نیست.»

وسیم علی از هنرمندان موسیقی و خوانندگان شناخته شده چابهار است که در طول سال‌های اخیر چندین آهنگ بلوچی خوانده است. وی از جمله هنرمندانی است که در اعتراض به مشکلات مردم بلوچستان، آهنگ‌هایی خوانده است.

بازداشت وسیم علی بلوچ، در ادامه موج سرکوب هنرمندان و فعالان بلوچ در ایران است. در ماه‌های اخیر، چندین هنرمند و فعال بلوچ توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده‌اند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید