آزادی هوشمند علیپور از زندان سنندج

هوشیار علیپور

روز شنبه هفتم بهمن ماه ۱۴۰۲، هوشیار علیپور، زندانی سیاسی کرد پس از پنج سال و شش ماه حبس از زندان سنندج آزاد شد. این زندانی پیش‌تر به اتهام «بغی» به اعدام محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، هوشیار علیپور، زندانی سیاسی کرد که به اتهام “بغی” به اعدام محکوم شده بود، روز شنبه هفتم بهمن ماه، از زندان سنندج آزاد شد. آزادی هوشیار علیپور پس از ماه‌ها تلاش و پیگیری خانواده، فعالان حقوق بشر و فشارهای بین‌المللی صورت گرفت.

حکم اعدام آقای علیپور روز سه شنبه ۲۵ شهریورماه ۱۳۹۹، از سوی دادگاه انقلاب این شهر لغو شده و با برگزاری جلسه رسیدگی به اتهاماتش در روز دوشنبه ۳۱ شهریورماه ۱۳۹۹، مجددا محاکمه شده بود،  روز شنبه ۵ مهر ماه ۱۳۹۹، با صدور دادنامه ای از سوی شعبه ۲ دادگاه انقلاب سنندج، ضمن تبرئه از اتهام اقدام علیه امنیت ملی «بغی» به تحمل ۳ سال و ۲ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

هوشمند علیپور روز پنجشنبه
۹ آبان ماه ۱۳۹۸، از بابت اتهام «بغی» محاکمه و بر اساس رای صادره دادگاه انقلاب سنندج به اعدام محکوم و این حکم توسط دیوان عالی کشور تائید شده بود.

هوشمند علیپور، زندانی سیاسی کُرد، روز جمعه
۱۲ مردادماه ۱۳۹۷، در نزدیکی شهر سقز در استان کردستان توسط نیروهای امنیتی به ظن مشارکت در حمله نظامی به یک پایگاه امنیتی در شهرستان سقز بازداشت شده و روز ۲۳ شهریورماه ۱۳۹۷، در شعبه‌ دوم بازپرسی دادسرای سنندج به اتهام «بغی» تفهیم اتهام شده بود. وی پس ازقریب به ۴ ماه بازجویی در بازداشتگاه اداره اطلاعات شهر سنندج روز دوشنبه ۲۸ آبان‌ماه ۱۳۹۷، به زندان مرکزی سقز منتقل شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید