زخمی‌شدن سه کولبر در مناطق مرزی نوسود

کولبر

روز سه‌شنبه ۱۰ بهمن ماه ۱۴۰۲، سه کولبر به‌نام های یزدان (فامیلی نامشخص)، برزان (فامیلی نامشخص) و جبار ویسی در پی تیراندازی نیرو.های مسلح به گروهی از کولبران در مناطق مرزی نوسود زخمی شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، شامگاه روز دوشنبه نهم بهمن‌ماه  سه کولبر به‌نام‌های یزدان (فامیلی نامشخص)، برزان (فامیلی نامشخص) و جبار ویسی هر سه اهل روستای جوتیار از توابع شهرستان ثلاث باباجانی در تیراندازی نیروهای مسلح در مناطق مرزی نوسود زخمی شدند.

براساس این گزارش، این سه کولبر بدون اخطار قبلی و با شلیک مستقیم هدف تیراندازی قرار گرفته‌اند. این کولبران توسط دیگر کولبران به مراکز درمانی منتقل شدند.

کولبر به فردی گفته می‌شود که برای امرار معاش، اجناس را بر روی دوش خود (کول) از یک نقطه به نقطه دیگر حمل می‌کند. کولبری در مناطق مرزی ایران، به ویژه در استان‌های کردستان، آذربایجان غربی، کرمانشاه و ایلام رایج است.

کولبران معمولاً کالاهایی مانند لوازم خانگی، پوشاک، مواد غذایی و سیگار را از آن سوی مرز به داخل کشور حمل می‌کنند. این کار به دلیل نبود فرصت‌های شغلی مناسب و وضعیت نامناسب اقتصادی در مناطق مرزی، به عنوان یک شغل برای بسیاری از مردم تبدیل شده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید