دادگاه تجدیدنظر خراسان رضوی؛ حوریه سادات محسنی به چهار سال حبس محکوم شد

حوریه سادات محسنی

روز پنج‌شنبه ۱۲ بهمن ماه ۱۴۰۲، حوریه سادات محسنی، شهروند بهائی ساکن مشهد، توسط دادگاه تجدیدنظر استان خراسان رضوی به چهار سال حبس محکوم شد. این حکم در تاریخ دهم بهمن ماه سال جاری صادر و به خانم محسنی ابلاغ شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، حوریه سادات محسنی توسط دادگاه تجدیدنظر به چهار سال حبس محکوم شد. این شهروند بهایی چیش‌تر توسط دادگاه انقلاب مشهد از بابت اتهامات «عضویت در گروه اقدام اجتماعی و توسعه اجتماعی با هدف ترویج بهاییت به قصد بر هم زدن امنیت کشور» و «تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی به نفع گروه بهاییت» محاکمه شده بود.

حوریه سادات محسنی در تاریخ بیستم آبان ماه سال جاری، توسط شعبه ۹۰۳ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد احضار شد. وی پس از تفهیم اتهام با تودیع قرار وثیقه‌ای به مبلغ ۳ میلیارد تومان، تا زمان ابلاغ حکم قطعی دادگاه آزاد شد.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات حوریه سادات محسنی در تاریخ هجدهم آذرماه سال جاری، در شعبه اول دادگاه انقلاب مشهد برگزار شد. وی در این جلسه از بابت اتهامات «عضویت در گروه اقدام اجتماعی و توسعه اجتماعی با هدف ترویج بهاییت به قصد بر هم زدن امنیت کشور» و «تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی به نفع گروه بهاییت»، به چهار سال زندان محکوم شد.

حوریه سادات محسنی پیش از این نیز سابقه بازداشت و محکومیت را داشته است. وی در سال ۱۳۹۸ نیز به اتهام «عضویت در گروه بهائیت» به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

شهروندان بهائی در ایران از آزادی‌های مرتبط به باورهای دینی محروم هستند و همواره مورد تبعیض و سرکوب قرار گرفته‌اند.

بر اساس منابع غیررسمی، بیش از سیصد هزار نفر بهائی در ایران وجود دارد، اما قانون اساسی ایران فقط اسلام، مسیحیت، یهودیت و زرتشتی را به عنوان ادیان رسمی کشور به رسمیت می‌شناسد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید