بازداشت یک شهروند در دیواندره

رادمان سلیمانی

روز پنج‌شنبه ۱۲ بهمن ماه ۱۴۰۲، رادمان سلیمانی، شهروند اهل دیواندره، توسط نیروهای امنیتی و لباس شخصی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. او در جریان اعتصاب سراسری در اعتراض به اعدام جهار زندانی بازداشت شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز سه‌شنبه دهم بهمن‌ماه، رادمان سلیمانی، شهروند کُرد اهل دیواندره، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

رادمان سلیمانی، اهل دیواندره و از بازاریان این شهر است. وی در روز سه‌شنبه دهم بهمن‌ماه، در جریان اعتصابات عمومی در کُردستان، به نشانه‌ی اعتراض به اجرای حکم اعدام چهار زندانی سیاسی کُرد، در مقابل اداره اطلاعات دیواندره حضور یافت. نیروهای امنیتی پس از هجوم به این تجمع، رادمان سلیمانی را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند.

تاکنون اطلاع دقیقی از دلایل بازداشت و اتهامات انتسابی به آقای سلیمانی و محل نگهداری وی در دست نیست. خانواده‌ی وی نیز، علی‌رغم پیگیری‌های مکرر، از سرنوشت وی بی‌خبر هستند.

این بازداشت، یکی از موارد متعدد نقض حقوق بشر در کُردستان ایران است. جمهوری اسلامی همواره با سرکوب و بازداشت شهروندان کُرد، تلاش می‌کند تا صدای اعتراض آنها را خاموش کند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید