گزارشی از آخرین وضعیت محمود مهرابی در زندان دستگرد اصفهان

محمود مهرابی

روز پنج‌شنبه ۱۲ بهمن ماه ۱۴۰۲، محمود مهرابی، از بازداشت‌شدگان جریان خیزش اعتراضی “زن، زندگی، آزادی” علیرغم گذشت یک سال از زمان دستگیری همچنان به صورت بللاتکلیف در زندان اصفهان به سر می برد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، جان محمود مهرابی، که در اعتراضات سراسری ژینا بازداشت شده بود در خطر است.

خواهر محمود مهرابی، از بازداشت‌شدگان جریان انقلاب “زن، زندگی، آزادی” که یک سال از بازداشت او می‌گذرد، با انتشار ویدئویی نسبت به بلاتکیفی برادرش در زندان دستگرد اصفهان و عدم پاسخگویی نهادهای اطلاعاتی و قضایی درباره پرونده او اعتراض می‌کند.

آقای مهرابی در بند اطلاعات سپاه در زندان دستگرد اصفهان ماهها از دسترسی به وکیل محروم ماند و وضعیت جسمانی‌ او نیز به دلیل آسیب‌های وارده از شکنجه و آزار و اذیت بازجویان نامساعد گزارش شده است.

او در اثر ضرب و جرح و شکنجه طولانی، دچار پارگی فتق شده و مقامات قضایی به ویژه بازپرس شعبه دوم دادسرای مبارکه نیز به طور کاملا غیرقانونی در اثر فشار اطلاعات سپاه از دسترسی او به خدمات درمانی جلوگیری کردند.

محمود مهرابی پیش‌تر در دوازدهم بهمن ماه گذشته بازداشت شده بود و خانواده او تا یک ماه از وضعیت وی و محل نگهداری‌اش بی‌اطلاع بودند.

این زندانی سیاسی روز چهارم فروردین امسال به قید وثیقه آزاد شد، اما پس از چند ساعت، مجددا با حمله ماموران اطلاعات سپاه اصفهان به منزل پدری‌ او در مبارکه اصفهان بازداشت شد.

اداره اطلاعات سپاه اقدام به پرونده‌سازی گسترده‌ای علیه محمود مهرابی کرده است.این نهاد امنیتی حدود ۵۰ نفر شاکی خصوصی، عموما از افراد پرنفوذ شهر را وارد پرونده کرده است.

آقای مهرابی پیش‌تر در بند زندانیان خطرناک زندان دستگرد اصفهان نگهداری می‌شد و در حال حاضر اطلاع دقیقی از وضعیت او در دست نیست.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید