عدم دسترسی به خدمات پزشکی مناسب، گزارشی از آخرین وضعیت عثمان اسماعیلی در زندان سقز

عثمان اسماعیلی

عثمان اسماعیلی، فعال کارگری که در حال تحمل دوران محکومیت خود در زندان سقز است، با کار شکنی مسئولان از رسیدگی پزشکی محروم مانده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، عثمان اسماعیلی، فعال کارگری که در حال سپری کردن محکومیت ۱۶ ماه حبس خود می باشد از دسترسی به خدمات پزشکی مناسب محروم مانده است.

آقای اسماعیلی در مرداد امسال توسط شعبه اول دادگاه انقلاب شهرستان سقز به ریاست قاضی مصطفایی از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی (سخنرانی در مزار مهسا امینی)” به ۷ ماه و پانزده روز حبس تعزیری و به ظن “عضویت در یکی از گروه های مخالف نظام” به ۳۱ ماه و پانزده روز حبس تعزیری محکوم شد. براساس دادنامه صادره، مجازات اشد آقای اسماعیلی به ۱۶ ماه حبس تقلیل یافته است.

یکی از نزدیکان این فعال کارگری ضمن تایید این خبر گفت: “آقای اسماعیلی اخیراً با درد شدید شکم مواجه شده و در سوم دی ماه به پزشکی قانونی شهر سقز منتقل شد. پزشکان پس از تشخیص فتق اینگوینال، عمل جراحی اورژانسی را برای او ضروری دانستند. با این حال، مسئولین زندان اعلام کردند که انجام چنین عملی در استان کردستان امکان‌پذیر نیست. در نتیجه، آقای اسماعیلی برای انجام عمل جراحی به زندان اوین در تهران منتقل شد. اما به دلیل خطای تایپی در نامه ارسالی از زندان سقز، مسئولان زندان اوین وی را پذیرش نکردند و این فعال کارگری دوباره به زندان سقز بازگردانده شد. پس از بازگشت به سقز، مقامات قضایی ادعا کردند که او را برای عمل جراحی به شهر سنندج منتقل خواهند کرد؛ اقدامی که تا به حال انجام نشده و این زندانی همچنان از مراقبت‌های پزشکی محروم است

این حکم نهایتا در دیوان عالی کشور تایید و آقای اسماعیلی، در تاریخ بیست و دوم آبان‌ امسال جهت تحمل حبس راهی زندان سقز شد.

این فعال کارگری در تاریخ نوزدهم بهمن ماه سال گذشته، بدون ارائه حکم قضایی توسط نیروهای امنیتی در سقز بازداشت و نهایتا در تاریخ بیست و هشتم فروردین ماه امسال از زندان سقز آزاد شد.

 

عثمان اسماعیلی پیشتر نیز به واسطه فعالیت های خود، سابقه بازداشت و برخوردهای قضایی را داشته است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید