تداوم بازداشت و بازجویی از «وفا احمدپور» در بازداشتگاه وزارت اطلاعات ۲۰۹ زندان اوین

وفا احمدپور دامناب

وفا احمدپور، هنرمند و خواننده رپ معروف به «وفادار» علیرغم گذشت بیش از یک هفته از زمان دستگیری همچنان تحت شکنجه و در سلول های انفرادی ۲۰۹ زندان اوین به سر می برد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، وفا احمدپور، هنرمند و خواننده رپ معروف به «وفادار» در حال حاضر در بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین تحت بازجویی است و از برقراری تماس تلفنی با خانواده محروم شده است.

بر اساس این گزارش، وفادار، در یک سال گذشته زندگی مخفی داشت، اما شماره تلفن‌او را پیدا کردند و با او تماس گرفته و احضارش کردند.

اما چون احضار تلفنی قانونی نیست، او مراجعه نکرد. در چند روز اخیر اداره اطلاعات به چند محل کار سابق او رفتند و سراغش را گرفتند. آن‌ها همچنین به خانه او هجوم بردند و خانواده‌اش را گروگان گرفتند و با او تماس گرفتند که بیا و خودت را معرفی کن. او سرانجام تصمیم گرفت به خاطر خانواده‌اش خودش را معرفی کند و ما پس از آن از او اطلاعی نداریم و نگرانش هستیم.»

وفادار در یکی از پست‌های خود نوشته بود: نمی‌دونم داستان زندگیم چطوری تموم میشه، ولی هیچ جایی تو نوشته‌هام نمی‌خونی که گفته باشم “من تسلیم شدم”

وفادار، رپر معترض ایرانی، ۴۰ ساله است و با کارگری امرار معاش می‌کرد. او ۱۷ سال است که در زمینه موسیقی رپ و هیپ هاپ فعالیت کرده است.

وفادار، به یکی از دوستانش گفته است: گاندی جمله جالبی دارد که می‌گوید، فارغ از هر پاداشی که به کار خوب و بد دنیا به آدم‌ها می‌دهد، هر انسانی باید حق این را داشته باشد که لحظه مرگش که فرا برسد  با صدای بلند فریاد بزند که من هر آنچه در توان داشتم را انجام داده‌ام. و خدا می‌دونه‌که من هر چه که داشتم و نداشتم را وسط گذاشتم، بدهکار شدم، مستاجر شدم، نتوانستم پول جمع کنم و تماما در خدمت مردم بودم تا کار اجرا کنم، من سعی کردم که صدای مردم باشم، صدای بی‌صدایان باشم

در آثار وفادار، آنچه بیشتر از هر چیزی به چشم می‌آید دغدغه او برای «عدالت» است، او که طعم بی‌عدالتی را چشیده، همواره تلاش کرده صدای مردمی باشد که از تبعیض رنج می‌برند. وفادار صدای بی‌صدایان است و برای عدالت و آزادی ترانه‌های اعتراضی زیادی اجرا کرده است.

وفادار اخیرا در پیامی که منتشر کرده بود، گفته بود که «من وفادار به مردم هستم». او همچنین همراه با تعدادی از مصدومان شلیک عامدانه به چشم‌ها بر سر مزار جاویدنام محمدمهدی کرمی و محمد حسینی حضور یافته بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید