سرنوشت مبهم دو نوجوان؛ نگرانی‌ها در پی ممانعت از مرخصی مادر

آیدا مرادبهروزی و هستی محمدحسینی

خبر ناپدید شدن آیدا مراد بهروزی و همکلاسی‌اش، هستی محمدحسینی، به شدت نگران کننده است. بیش از  ۱۲ روز از ناپدید شدن این دو دختر نوجوان می‌گذرد و هنوز هیچ خبری از آنها در دست نیست.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، آیدا مراد بهروزی، فرزند رضا مراد بهروزی، زندانی سیاسی و سوری بابایی چگینی، روز ۱۱ بهمن همراه دوست خود در مسیر مدرسه ناپدید شده‌ و کماکان سرنوشتشان نامعلوم است.

چند روز پیش، رئیس دادگستری شهر محمدیه استان قزوین، به سوری بابایی چگینی گفته بود: “به خاطر گم شدن دخترت اگر روسری بر سر کنی و ابراز ندامت کنی، اجازه می‌دهیم با سپردن سند و با پابند آزاد شوی و دخترت را پیدا کنی.”

این که در چنین شرایطی، مقامات قضایی در اعطای مرخصی به سوری بابایی، مادر آیدا، کارشکنی می‌کنند، به شدت غیرانسانی و ظالمانه است.

خانم بابایی به عنوان یک مادر، حق دارد در این شرایط بحرانی در کنار فرزندش باشد و از نزدیک پیگیر وضعیت او شود.

به گفته بستگان خانواده‌های این دو نوجوان، مراجعه آن‌ها به کلانتری، آگاهی، اطلاعات و دادگستری، تاکنون بی‌نتیجه بوده و این‌ نهادهای حکومتی اعلام کرده‌اند که “ما نمی‌توانیم آنها را پیدا کنیم.”

سوری بابایی‌چگینی، به دلیل مخالف با حجاب اجباری، از ۲۵ تیر سال جاری توسط ماموران لباس شخصی بازداشت شد و در حال حاضر در زندان چوبین‌ قزوین زندانی نگهداری می‌شود.

این زندانی سیاسی، حین سپری کردن دوره محکومیت قبلی، در دی ماه سال جاری توسط دادگاه انقلاب اسلامی قزوین در پرونده‌ای که در دوره حبس علیه او گشوده شد، به هفت ماه دیگر حبس تعزیری محکوم شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید