حکم یک سال حبس توماج صالحی توسط دادگاه تجدیدنظر عینا تایید شد

توماج صالحی

توماج صالحی، خواننده «رپ اعتراضی» توسط دادگاه تجدیدنظر استان اصفهان به یک سال حبس محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، ایلنا با انتشار گزارشی نوشت: توماج صالحی، خواننده «رپ اعتراضی» توسط دادگاه جدیدنظر به یک سال حبس محکوم شد.

امیر رئیسیان، وکیل توماج صالحی، گفت: اعتراض ما به حکم بدوی یک سال زندان در مرحله تجدیدنظر توسط شعبه ۱۷ دادگاه تجدیدنظر استان اصفهان رد شده و حکم ایشان قطعی است. با این حال، ما از طریق دیگر روش‌های اعتراض، از جمله اعاده دادرسی، درخواست اعمال ماده ۴۷۷ را مطرح می‌کنیم.

آقای رئیسیان در مورد درخواست مرخصی از سوی موکل خود گفت: مشکل ما مرخصی و این قبیل مسائل نیست. مساله اصلی پرونده قبلی ایشان است که مربوط به سال ۱۴۰۱ می‌شود، حکم اخیر مربوط به پرونده ۱۴۰۲ و فایل تصویری است که ایشان منتشر کرد. بازداشت قبلی ایشان بازداشت موقت بود و در واقع قرار وثیقه ایشان در جریان دستگیری دوم مجددا تبدیل به قرار بازداشت شده است.

توماج صالحی در دی ماه امسال توسط دادگاه انقلاب از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس، دو سال ابطال گذرنامه و شرکت در دوره مدیریت رفتار و مهارت دانش محکوم شد. جلسه رسیدگی به اتهام آقای صالحی، بدون ابلاغ قبلی و بدون حضور وکیل برگزار شد.

روز یکشنبه یکم بهمن ماه، جلسه بازپرسی توماج صالحی، خواننده رپ اعتراضی در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان اصفهان برگزار شد. در جریان این جلسه آقای صالحی از بابت اتهاماتی همچون معاونت در بغی تفهیم اتهام شد. اتهامی که می تواند به صدور حکم های سنگین از جمله اعدام منتهی شود.

آقای رئیسیان پیشتر در نامه ای خطاب به رییس قوه قضاییه، روند رسیدگی به پرونده توماج صالحی را “غیرعادی”، “غیرقانونی” و “عجیب” عنوان کرد. به گفته آقای رئیسیان، بخش دیگر پرونده توماج صالحی در دادگاه کیفری دو در حال رسیدگی است.

آقای صالحی در تاریخ نهم آذرماه در بابل توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان دستگرد اصفهان منتقل شد.

چند روز پس از بازداشت وی، مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه برای آقای صالحی قرار بازداشت موقت صادر شده است، اعلام کرد: آقای صالحی بعد از آزادی در یکی از شهرستان های استان شمالی نکاتی را گفت که دادسرا این فرد را احضار و اتهامات جدید را به او تفهیم و قرار قانونی وثیقه نسبت به اتهامات جدید صادر کرد. همچنین قرار پرونده پیشین وی نیز تشدید شده است.

توماج صالحی، اوایل آبان ماه ۱۴۰۱، در ارتباط با اعتراضات سراسری نیز توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. خبرگزاری های رسمی مدعی شدند، بازداشت وی در هنگامی که او قصد خروج غیرقانونی از مرزهای غرب کشور را داشته، صورت گرفته است. ادعایی که توسط نزدیکان او تکذیب شد.

وی در تیرماه سال جاری، توسط شعبه یکم دادگاه انقلاب اصفهان به شش سال و سه ماه حبس، ممنوعیت خروج از کشور، محرومیت از تهیه و تولید آثار موسیقی و خوانندگی و همچنین دو سال حضور الزامی در دوره‌ های مدیریت رفتار و مهارت دانش، محکوم شد.

در پی نقض حکم صادره علیه آقای صالحی در شعبه ۳۹ دیوان عالی کشور، وی در تاریخ بیست و هفتم آبان ۱۴۰۲، با تودیع وثیقه از زندان دستگرد اصفهان آزاد شده بود.

توماج صالحی، خواننده رپ اعتراضی و شهروند اهل شاهین شهر واقع در استان اصفهان است که در پرونده قبلی خود در سال ۱۴۰۰ از بابت اتهامات «توهین به رهبری و تبلیغ علیه نظام» به ۶ ماه حبس و جزای نقدی محکوم شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید